tisdag 4 oktober 2011

Positivt tänkande - del 3

Jag tog en liten paus med helgdagen. Tänkte att det blir för mycket positivt trams för er. Därför undviker jag att tala om att gårdagen var en alldeles utmärkt och solig dag med loppis, grillning och eftermiddagslur i hängmattan. Gällde ju att utnyttja de sista solstrålarna.
Idag har molnen och kylan kommit tillbaka, men det är inget man kan ändra på. Det blir inomhusaktiviteter istället.

Det har blivit en del loppisbesök i dagarna. Bland annat hittade jag något jag länge funderat på att dekorera tvättstugan med...


Eftersom tvättmaskinen visar tecken på att eventuellt vilja gå sönder, har jag nu en handdriven tvättmaskin beredd! Kostade bara 3 Euro och behöver inte ens el!

Länge funderade jag på en viss klocka från det svenska möbelhuset. När jag äntligen hade bestämt mig för att köpa den, fanns den inte i sortimentet längre!!! Så går det när man velar för länge och inte kan bestämma sig.
Men, men, allt det goda kommer ju som bekant till mig nu! Jag hittade två stycken på loppis nu i veckan. Allt jag letat efter kommer som av sig själv!


Nu har jag fått dubbelt så mycket tid och sparat hälften av pengarna!! Typ.


Jag har fått en award av Annefia med bloggen Fialand. Ni ser, allt det goda...osv...blablabla...
Jag bugar och niger och hänvisar till de frågor jag svarade på när jag fick samma award häromsistens.
Nu var det egentligen mer Annefias beskrivning av mig och min blogg som gladde mig mer. Eftersom någon äntligen har hittat ord för vad min blogg är:

"En blogg med perfekt blandning av "väldigt klok" och "inte riktigt klok"

Kan beskrivningen bli bättre? Annefia har verkligen genomskådat mig!
Tack!

Kram


5 kommentarer:

  1. Grattis till både loppis-fynd och award!

    SvaraRadera
  2. Det går ju bara inte att låta bli att skratta när du skriver så här roligt. Tur jag har armstöd på min kontorsstol så jag har något att hålla mig i.

    SvaraRadera
  3. Grattis till Awarden- den är du väl värd!
    Och motiveringen är ju mitt i prick!

    Så har du hittat fina loppissaker, det flyter på bra nu, eller hur?

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Älskar tvättbrädan :-) nattikram

    SvaraRadera
  5. Japp, du är såååå genomskådad! LOL

    SvaraRadera