söndag 9 januari 2011

Tårtkalas igen!!!


Nu är det dags att fira igen!
Kul att du kunde komma. Skynda dig att ta en plats, det kan bli trångt idag. Flera stycken har anmält sig redan och vid förra kalaset hade tårtan en rykande åtgång.
Git, jag hoppas att du inte måste jobba och kommer lite tidigare idag, vet inte om jag kan gömma en bit tårta till dig den här gången. Caja är en bra tårtäterska och har nog luskat ut mina gömställen.
Fru Venus, jag har tagit bort hyacinterna från bordet, för att du inte ska kvävas!
Gör inget, nu har vi mer plats till alla tårtor!






Gör lite plats där borta i hörnet, Camilla kommer när hon har slängt ut granen. Ja, jag skällde ut henne lite igår har jag en känsla av, för hon lovade att släppa in våren hos sig idag.

Anledningen till att vi firar idag är dels att det är ett år sen jag fick min första följare!
Ni minns säkert känslan av att få er första följare, eller?
Det var Cat som var först hos mig! Jag fick nog nästan gåshud och fattade inte att någon kunde vara intresserad av att följa min blogg. Jag hade ju precis börjat och hade inte hunnit skriva mycket. Men hon har varit en trogen följare sedan dess och vi besöker varandras bloggar ofta.
Tack Cat! ♥
Du är ena huvudpersonen idag och får gärna sätta dig vid bordsändan, där de viktiga gästerna sitter.
Agneta, jag hoppas att du kom fram bra genom snön. Det finns en plats kvar mellan Malla och Fräknis.
Oj, där kommer Pia på sin spark. Ser att hon fångat upp Helene på vägen! Tjejer, gör lite plats vid bordet!


Kom igen, nu sätter vi tänderna i kladdkakan och glömmer bort allt kaloriräknande för en liten stund.
Fem minuter i munnen...resten av livet på höfterna.
Glöm det. De fem minuterna iallafall.

Vi har även ett litet födelsedagsbarn vid bordet idag. Min brorson och samtidigt min gudson fyller ett år idag. Grattis lilla gubben! Stor puss från faster Elle och "tyskarna" (ja så kallas min familj av släkten i Sverige)


Han ville vara lite anonym och lät solglasönen sitta på.

En bit tårta till kanske?
Caja...?


29 kommentarer:

  1. MUMS och DREGEL!! Kan varken behärska mej eller sköta mej på kalas. Knölar mej in och tar en bit av varje ...mmmmmmmmm

    SvaraRadera
  2. Granskrället är ute så nu kan jag sätta mig till bords och hugger direkt in på den där med kola?-täcke....eller jag tar nog en bit av dem allihop. Och vad kul att du kommer ihåg din första följare, ska kolla upp vem som var min...
    Tack för kaffet!
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Verdamme noch Mal, men jag slirade av isen redan utanför huset här......kan du spara lite åt mig, jag kommer när det har töat.
    Gud va gott det ser ut! Lecker.
    Och här säger svenska familjen om den tyska delen av familjen "töskera".....lite osofistikerat så där.
    Ett underbart kalas utan mig, om det nu skulle funka.....
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Men nu är jag i 7:e himmlen! Mamma mia vilka goda tårtor! Jag grattar och tar och rullur ut igenom dörren och hem till Sverige igen....eller nej...jag är hög på socker!!! Jag flyger!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Du kan ta mig sjutton inte mena allvar, har du alla dessa tårtor hemma?? Alltså jag döööör lite grann nu.... men grattis, visst är det kul med följare :-) Kramelikram!

    SvaraRadera
  6. Jag veeeet, ska gå på lite social träning och en kurs i vett och ettikett! Ledsen om jag skrämde någon......men det var ju så gooooott!!

    SvaraRadera
  7. Åh men guuud...är jag sen?? har ju städat ut julen och spelat skippo så jag har rent ont i min stackars kropp...men absolut vill jag ha en plats vid bordet med så mycket gott på och vill samtidigt gratta guuuudbarnet...märker du att jag inte andas mellan orden det är för att jag vill kasta mig över alla godsakerna så snabbt som möjligt så ingen hinner äta upp dem....och det bara finns smulor kvar....för då blir jag ledsen...och får mindre kalorier ;-)

    T
    Y
    S
    T
    N
    A
    D





    smask, slurp,raaap,(fis) förlåt....smask....åååh vad gott!

    tack för massa gott, när får jag komma nästa gång?

    Kram/caja

    SvaraRadera
  8. Jag kommer en gång till...ja jag vet att jag sagt tack och hej...men som vanan trogen så vill jag ha en extrabit...färdkost...långt hem..tack/c

    SvaraRadera
  9. Så SKÖNT att Caja dök upp!!! Den goa systern är ju (o)skolad i samma anda som jag!! Och nu tittar alla på HENNE......

    SvaraRadera
  10. Ok. Som vanligt har du riktiga kaktårtmonster på besök ... men tack för smulorna!
    (hur gör de för att vara så snabba?)
    ;)

    SvaraRadera
  11. *Rusar in med andan i halsen* NU e jag här, maka lite på er för nu ska det ätas!! MM.. så gott o kaffet..är det Zoegas tro? Åhh vad jag gillar er alla, vilken härlig skara vi är o vilken ljudnivå sen..*ler*
    Tackar tackar Elle, du är en riktig fixare du ;)
    Kram o tack för den härliga stunden!
    //Git

    SvaraRadera
  12. Jo jag kommer gärna till tårtkalaset nu när jag tagit en paus från målandet för att låta första strykningen torka. Nej jag tycker att just måla är väl det som är billigast och enklast att göra för att fräscha upp det som ser slitet ut!!
    Apropå följare så har jag äntligen lagt till den funktionen - så välkommen om du vill!! Krama det lilla födelsedagsbarnen!!

    SvaraRadera
  13. Sehr lecker. Bakar du allt själv?
    Inga små torra bondkakor i Tyskland inte:)

    Ha en fin dag, så fort snön regnade bort hos dej!
    Jag har pratat med Bielefeld idag, är det långt från dig?
    Kram marie

    SvaraRadera
  14. *moff*
    *moff*
    *moffmoff*
    *moff*
    *moffmoffmoff*

    (moffar tårta)

    Mmmmmmmmmmmm....!!!!

    Näste gång kan vi väl ta drinkar?

    SvaraRadera
  15. *flås å stånk * kommer jag för sent?? har jobbat hela dagen men jag skyndade mig... skulle vilja smaka en liten bit av varje.Så kul att du bjöd in mej till dit kallas Elle !Jag ser att det finns en plats kvar *mm dreggel...mmm* Gott så gott !!!
    Tack en i sista minuten Gäst/Kram

    SvaraRadera
  16. Oj, oj, oj, det blev mycket idag. Men fint folk kommer sent ;D Fisförnäma kommer inte alls, trots att de tackat ja!
    Sån himla tur att du ställde undan en, två, tre.... bitar åt mig. Jag kan säkert pressa ner en av varje sort.
    Jaa, du Elle, tiden går fort när man har kul, jag har inte missat ett enda av dina inlägg och jag njuter av att läsa dina tikigheter och ibland allvarsamma ord.
    Jaha, jag får tacka för mig och för idag. Hoppas att vi ses snart igen.
    Ha de himla gott. Kram, Cat(arina)

    SvaraRadera
  17. Vilken trevlig skara vi blev här inne...kan tänka mig att det kanske kommer några eftersläntare...jag ska kalla på moster malla...hon har nog glömt (hon är lite glömsk men säg det inte till någon...viskar jag tyst)

    När alla har ätit färdigt så kan ni komma in till mig och sjunga...idag är det nästan med tårar i ögonen jag spelar för er...

    Kram...ska sms's malla nu....så kommer hon rusande..

    Kram/c

    SvaraRadera
  18. Tack älskade Caja glömde aldeles bort "mig" men nu är jag här finns det lite av varje så tar jag det,mmmmmm, tack, ahhhhh,smack,blurp och ursäkta en liten rap och där rök knappen i byxorna, hepp. Jag ser nu att vi är verkligen i Tyskland, känner mig hemma, jag tackar och bugar för att ännu en gång komma på stort tårt kalas hos dig och tack Caja!!
    Danke, Danke schön.
    Kramen Malla

    SvaraRadera
  19. Ja du Elle, med handen på hjärtat så ska det bli jävligt skönt att komma till jobb o vila upp sig efter dessa veckorna med barnen ;)))
    Ska ta tjänstledigt en vecka här på våren o enbart gå o småfisa när barnen är i skolan. Jag behöver ensamtid...
    Kraaaaaaam Git

    SvaraRadera
  20. Får jag en bit jag med?!?!

    Grattis till ditt jubileum!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  21. Knack, knack...KNACKAR hårt på dörren....släpp in mig...lovar jag ska inte äta en endast bit....förlåt, jag ska inte ta så mycket nästa gång..men du..med handen på hjärtat vist äter LIPPE mer och slafsigare än mig.... ;-D säg ja, säg ja...snälla.. ;-))

    varför jag kommer ruuusande nu är för att jag bjudit hit Imse från Zvammel....visst HAR du en bit äver till henne???

    Har du det...åh..tack...jag hoppas hon kommer...

    Kram/caja

    SvaraRadera
  22. Du tårtan var så himla god att när vi skulle hem på sparken, så hade vi blivit för tunga, så det blev punktering...ler. Eller böjda skenor kanske det heter...ler ännu mer.
    Ha en fin start på nya veckan!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  23. Men åhhhh...man tackar och bockar:)
    Jag hade ju tänkt för mig själv att nu försöka att inte inta så många kalorier det nya året men det sprack i går den 8:onde (en hel chokladkaka)???? och nu också här hos dig idag;)
    Så himla kul det hade varit om det var "på riktigt"!!!!! Men det kanske vi kan ordna någon gång, hoppas det!
    Tack igen och kram

    SvaraRadera
  24. Nu har jag bjudit in körsbär till nästa söndag så plz svik mig inte då...det blir väl kalas??? Jag loooovar och svär att jag inte ska varken rapa eller fjärta vis bordet...heller ska jag inte äta från grannens tallrik utan hålla mig till min egen...och jag ska inte ha doggybagen med mig...det SKA räcka till alla jag looovar...visst...du tror mig väl...

    Lippe: DU kan väl också ha ett fint bordsskick nästa söndag...vi kan ju försöka EN gång i alla fall *fniss* (fast bara en..men det stannar mellan dig och mig...)

    *blink* *Blink*..../c

    SvaraRadera
  25. Jag igen!
    Du har fått en award på min blogg som du kan fiska upp där om du skulle vilja.....
    Nattkram

    p.s. ni hade mysigt på tårtkalaset antar jag, skit att jag missade det....d.s.

    SvaraRadera
  26. Hahaha!! Ja om Caja mot förmodan skulle kunna sköta sig på ett kalas så lovar jag att gå i hälarna på henne o kopiera allt hon gör!! (om det blir något kvar att kopiera med då!)

    Tycker att det är ett härligt gäng här innne hos dej, Elle, och går fortfarande omkring och småmyser och ler.
    Tack för att du släppte in mej ♥

    SvaraRadera
  27. Men! Här har man gått och missat ett helt tårtkalas?! Två till och med! Hoppas verkligen jag inte missar mitt eget.. hmmmmpf...
    Men vilka godingar sen då! Aj lajk alot.
    Dig ska jag kolla in mera efter mina alldeles för sena morgonbestyr... :D

    SvaraRadera
  28. Tackar, tackar får jag så mycket tårta.....!?

    Åh jag som trodde att du ville fira mig o mina 45 år som jag fyllde i fredags samtidigt som min mor blev 63.... va skrev jag 45 jag menar 27.....!!!

    Hur som helst är jag smickrad att få vara med på ditt 1 årskals, nu tar jag en bit till av dina underbara skapelser, för de är väl gjorda av dig <3!

    Kramis från en som inte har hunnit ifatt med bloggandet det här året!
    <;D

    Goooood fortsättning på året o ditt bloggande som vi inte vill missa, för det är alltid något <3-ligt o läsvärt hos dig!!!

    SvaraRadera