lördag 8 januari 2011

Dåligt samvete

Nu fick jag lite dåligt samvete...

Jag hade ju fräckheten att skicka upp regnet och halkan till er. Av kommentarerna och väderrapporterna kan jag nu konstatera att det lyckades.
Sorry.
Alltså, när jag nu vaknade i morse till solsken och en klarblå himmel, tänkte jag att jag som kompensation nu skickar upp solen till er.
Jag njöt av den en liten stund först. Hann konstatera att fönstrena var jäv..jättesmutsiga, att tv:n (och resten av huset) var dammigt och skickade sen upp solen till Sverige.
Nu sitter jag i ett mulet Tyskland igen och väntar på nästa regnskur.
Men vi har iallafall milda tio grader. Plusgrader.
Man ska inte klaga. Mycket av snön har töat bort av regnet och man kan äntligen se gröna ytor igen.


Alla julsaker har nu plockats bort och numera pryder en rosa hyacint med passande rosa löpare vårt matbord.



Ni får inte glömma att hyacint här i Tyskland räknas som en vårblomma. Alltså är det ingen överbliven julblomma jag har. Officiellt iallafall.



Idag hämtade man även den gamle dansken.
Här i vår by hämtas julgranarna av den tyska motsvarigheten till YMCA.
(Vem mer tänker på låten?)
Ungdomarna kör runt med traktor och släp och samlar in våra gamla granar mot en liten peng, till välgörande ändamål.
Det kostar alltså inte bara att skaffa en gran, det kostar även att bli av med den!
Men nu gick ju pengarna till en insamling och då är samvetet lugnat också.

Imorgon laddar jag upp med en massa tårtor igen. Gick ju åt rätt bra sist. Jag har lite att fira igen och dessutom tyckte jag att det var jättetrevligt sist, så ni är hjärtligt inbjudna på fika igen!!
Du kommer väl?

Ha en skön lördagkväll!
Kram

10 kommentarer:

  1. Men jag fick vårväder som jag bad om! jag hade en super duper härlig dag igår. Solen sken och det var o-gradigt ute. Tog en lång lång härlig prommenad med hundarna och fick lite vår känslor. Så jag tackar för vädret! Det var toppen! Kommer gärna på kalas i morgon! Ska jag ta med mig något?
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Kommer gärna på tårtkalas hos dig i morgon. Här är det grått, vått och plusgrader(2-3), vi börjar se asfalten här och där men det gröna tar nog lite längre tid.

    Kram Malla

    SvaraRadera
  3. Klart jag kommer:).

    Ses!

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  4. Mer tårta!! ja ja det var ju från måndag jag skulle skärpa mig, så jag dyker upp. Men jag kanske inte kommer av gården. Här har regnat hela dagen och nu fryser det på, rena isgatan här. Kanske tar sparken ner till dig, och liftar med gammel dansken!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. "Även samvetets röst hamnar i målbrottet."//
    Stanislaw Jerzy Lec

    Om du tror att du kan mildra allt med tårta....

    ...så tror du rätt!!

    Klart jag kommer!

    Ps. ny blogg med enbart foton www.photobycaja.blogspot.com välkommen!/caja

    SvaraRadera
  6. Du är förlåten för regnet, men jag tycker inte om det och det har regnat hela dan.....men skickar du sol och ny snö så...
    Klart jag kommer, vilken tid?
    Det skall bli riktigt mumsigt. Igen.
    Kram

    SvaraRadera
  7. jamenduuuuu...klart jag kommer!!
    Ang den nya bloggen så är den enkel att följa...ordlöst...bara foton...

    www.photobycaja.blogspot.com bara att lägga till i listan enkelt, inget att läsa...bara öppna ögonen och bara vara...

    Kram/caja

    SvaraRadera
  8. Klart jag kommer, men du måste ta ut hyacinten då, annars dör jag :-/ Morgonkram!!

    SvaraRadera
  9. Jag inser nu att jag räknas som gammal övervintrare, så jag lovar, idag åker julen ut.
    Passar bra för idag skiner solen och det är plusgrader så vem vill dansa runt granen då.
    Ser så lockande ut med rena fönsterrutor och fräscht på bordet där hos dig, tror jag tar fram rosa duken...och kommer tillbaka till tårtan.
    Camilla

    SvaraRadera