lördag 22 januari 2011

Nu räcker det!

Nej, nu räcker det tamejf...fy!

Jag visste om det, men ändå hoppades jag att jag skulle ha fel.
Självklart är vintern inte slut ännu bara för att ängarna var gröna och solen sken ett tag. Inte ens lökarna som tittar upp ur jorden kan ändra vädret.
Är det januari så är det!
Självklart började det snöa igen igår...försiktigt, sakta föll det små minimini-flingor.
Det var som om snön försökte göra sig osynliga och smyga sig ner på marken.
"Om vi gör oss jäkligt små, märker inte Elle att vi faller utanför fönstret"
tänkte de säkert med sina eländiga mikro-hjärnor. Det är iskalla individer med kristallklara baktankar!!


Mörkt och dystert...*suck*

Ja, jag erkänner härmed att vintern kommit tillbaka till Tyskland. *suck*
Jag känner mig mosig, plufsig, trött, seg, har ryggont, huvudvärk och en lätt antydan till bloggtorka! *dammar*

Även fast mycket omkring mig äntligen har börjat vända sig i rätt riktning nu, känner jag att energin ligger på minus.
Men om man inte hade dagar som dessa, skulle man inte märka hur skönt det är när man känner sig på topp. Livet är ju en bergochdalbana.
Trött-pigg, glad-ledsen, frisk-sjuk....
Jag försöker ladda batterierna lite. Har mycket att ta tag i nästa vecka, där jag måste ha en klarvaken hjärna.


Caja, jag är ledsen, men det blir inget söndags-kalas imorgon! Jag orkar inte.
Men jag erbjuder er ett alternativ...hur vore det om vi tog en avslappnande spa-dag tillsammans? Bara kopplar av...chillar lite...typ.
Kletar ansiktet fullt med rynkkräm, gurkor på ögonen, masserar varandras ömma axlar och pillar bort ludd mellan tårna, samtidigt som vi pratar skit och skvallar lite?
(obs! det där med att pilla bort luddet gör var och en SJÄLV!!!!)
Kom förbi imorgon så tar vi det bara lite lugnt hos mig.
För sjutton, söndag är ju VILODAGEN! Glöm inte det! Amen.

(ser just ut genom fönstret och inser att snöflingorna försöker en ny taktik. De är större men har lite större avstånd mellan sig...funkar inte - jag ser dem ändå!)


Vem vet, kanske blir det kollektiv snöskottning hos mig istället? Ta med snöskyffeln för säkerhets skull. Eventuellt tar vi en tur i pulkabacken också! Får väl bjuda på lite Glühwein för att värma upp händerna efter det.

Nej, NU RÄCKER DET med vinter!!!
Jag har tvingat in våren på fönsterbrädan i köket. Ett par krokusar, vars färg blir en överraskning. Jag tippar på gula...eller vita.

Ha en skön lördagkväll!
Kram

PS. Nya kärleken och jag tackar för alla gratulationer. Smekmånaden är dock uppskjuten p g a dåligt väder....

9 kommentarer:

  1. Du...ME LIKE! Jag kommer i morgon...med morgonrock och inneskor på!

    Kramar i massor/caja

    och en puss får du med vännen...

    SvaraRadera
  2. Ha!! Ta med snöskyffel!! Jag har letat snöskyffel i över ett år - finns inte! VD:n på snöskyffelfabriken har inte gjort vad han ska:(
    Tar med en eldkastare, det ska väl lära flingorna!
    Spa låter inte så dumt, behöver snacka och slappna av lite. Kommer,
    Kramar Lippe

    SvaraRadera
  3. Alla skyfflar är packade och jag är på väg, jag vill ha mer snö eftersom det fortfarande är vinter!
    Ses sen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vi har visst tagit ditt väder, solsken 25 grader varmt ;D Nåja lite överdrift, men sol i alla fall!
    Såg dessutom att du förvärvat en ny familjemedlem, nice! Livet blir liksom lite rikare genom en kameralins.
    Ha en underbart lat söndag. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Vad skådar mitt norra öga...mera snö!!! Ja ja jag kommer också, men jag tar med mig pulka och något starkt att spetsa din Glühwein med. Ska det vara eländigt kan vi väl göra nåt glatt av det=) Fight the snow!!!

    Go söndag!
    Kram,
    regina

    SvaraRadera
  6. Jasså snön hittade tillbaka...
    Ja då är det bara att göra det bästa av situationen och hitta på nåt kul, pulka backe låter ju toppen. Och tar man då med madrassen går det ju ännu fortare...
    Avsluta veckan med spa, en riktig höjdare.
    Lycka till med kommande vecka!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  7. Låtsas inte om snön utan njut av din nya kärlek och fota allt vackert du har hemma istället :-) Jag kommer också senare men nån annan måste plocka bort mitt tåludd för jag räcks inte ner, magen är i vägen....

    SvaraRadera
  8. Ahh.. vad härligt med spa och lite Glûhwin(vet ej hur man får de j-la prickarna på U:et så det får bli så här)Bryr mig inte om snön just nu.
    Luddet är borta, vill du att jag masserar dig nu, ok, du får 15 minuter sen tänker jag bara vara ahhhhh, sehr schön...

    Liebe fûr alle...

    ps orkar inte hämta ordboken.

    SvaraRadera
  9. Hej du! Här snöar det också! Smått och brett isär om du förstår vad jag menar. Men solen är tapper, försöker skina lite emellan varven. Vet precis hur jobbigt det är att vara trött och seg. Hoppas att du känner det bättre snart. Själv har jag överraskat mig själv med att dra igång ett bullbak. Hoppas jag har energi hela vägen igenom. Vet att jag brukar tröttna ur på slutet. Sparar en påse att ta med mig till nästa knytis.

    Ha en skön söndag!
    Kram Malin

    SvaraRadera