torsdag 20 januari 2011

♥ Ny kärlek !♥

Nu var jag lite frånvarande igen. Men ibland tar "the real life" över och man hinner inte blogga så mycket som man gärna skulle vilja.
Dessutom har jag en ny kärlek...♥!!

Det är en tekniskt begåvad vän med bra minne som bildligt talat får mig att se världen med andra ögon.
Maken är lite svartsjuk, för att jag ständigt trycker in hela mitt ansikte i min nye vän och låter händerna leka med honom tills han blir större...
oooojaaaa, den kan blir riktigt lång vid rätt fingerföring!!

"Du måste se det här objektivt"säger jag förklarande till maken.
"Vi för ett bildat förhållande....ok, utan skydd visserligen...men snälla...ha förståelse för detta....dessutom börjar jag lära mig vilka knappar jag ska trycka på för att han ska göra som jag vill."

Maken tittar misstroget...
(önskar nog att han fick samma uppmärksamhet)

"Han får varje jobbiga läxläsning att verka harmonisk och trevligt!!"


"Varje blomma han ger mig är vacker..."


"...till och med en bordsduk blir intressantare med honom!!"


Maken tittar ännu mer misstroget.

Barnen har accepterat honom redan och särskilt 17-åringen uppskattar honom och har tagit egna initiativ till upprepad kontakt.

"Det är en canonbra polare bara, jag lovar..." säger jag och trycker mitt ansikte mot min vän igen och lägger hand på honom....


Man kan säga att kärleken slog ner zoom en blixt!

En julklappspeng i efterskott, för flera år tillbaka, gjorde detta möjligt...
Mr. Lööövmaschiiiin sponsored by grandma...and dad
(som p g a sviktande minne råkade skicka lite mer än planerat...kan bli dyrt att ha dåligt minne...*blink*)

Att övergå från mobilkamera till min nye vän är som att lägga sig i bomull efter att ha sovit i hö i flera år!
Ett stort TACK till mina sponsorer!♥

Nu måste jag bara läsa den där jäv...jätteintressanta instruktionsboken också...har mycket att lära.

Helgen närmar sig...glöm inte att titta in till Cajas gemensamma körsång imorgon - fredag!
Kram

18 kommentarer:

  1. Tänk att DET fattade jag direkt!!!! Grattis!!!!
    Wow vilken skönhet det verkar vara...

    Avis..ja, lite ;-)

    Kram/caja

    SvaraRadera
  2. Instruktionsböcker går fetbort!!! För övrigt så har du hittat en riktig heting!:)

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  3. Jo, just det appropå det där med Gud. När jag säger Herregud!(vilket händer ofta) så svarar Uffe: Ja, vad vill du? Alltid lika irriterande!

    Kram igen

    SvaraRadera
  4. GRATTIS!! Underbart med en riktig kamera, jag "fick" min förra julen...eller jag bestämde att vi skulle ge "varandra" en riktig kamera i julklapp...undrar hur många kort maken har tagit?!?! Nä, det är nog lite lovestory från min sida också!

    Lycka till med nya förhållandet!
    /Fida

    SvaraRadera
  5. Så kul och spännande... med den nya vännen! Den lär vi ju få se många resultat av =)
    Ta god hand om varandra.
    Tack för senast också, så trevligt ;)
    Oj så bart och vårigt ni har... här är mer än en meter snö!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  6. Nu skäms jag över bilden jag lade upp, ja,ja är lite avis men väldigt glad över att du har glömska välgörare *ler*...
    Tänk så fina bilder du kan skicka till dom...
    Jag får väl fråga min dotter om jag kan få låna hennes fina kamera men jag tvivlar på det,suck...
    Ser fram att få se fler fina bilder på din blogg.
    Kärlek...

    SvaraRadera
  7. å jag vill också ha en eller flera sponsorer. Lyllos dig! Tyvärr missade jag knytis....jag var upptagen i barnrummen...och jag förstår precis vad du menar. Etapp två bli nu i grabbens rum till helgen.
    Ha det bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Men så roligt med ny kamera ,du ska se så roligt det är .Man vill fota hela tiden å det där med instruktionsböcker...inte kul ,men man lär sig hela tiden !Ser fram emot dina foton.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Elle...det är du värd! Fan, vill också ha...
    Puss ;)

    SvaraRadera
  10. Åhhh, vad kul med ny kamera!! Man kan inte se någonting första tiden utan att undra hur en bild på det blivit!! Önskar er en lycklig framtid tillsammans!! Ses hos Caja senare...
    Nu ska jag dit och "sjunga upp"!
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Oh jag är redan väldigt förtjust i din nya vän! Den verkar vara riktigt duktig på det mesta och ta bilder gör den med den äran!
    Ser framemot fler rendezvouéer som du kommer att ha med honom. Och mannen din han sitter där han sitter, eller är han mobil igen?
    Kram

    SvaraRadera
  12. Nu är det freeedag och "förfest" inne hos mig, välkommen/caja

    om du kan slita dig förstås....men du har ju sjungit upp så du kommer nog...

    ps.har du "vinkat" till min bror...eller dvs åt det hållet...

    Du har det..Tack. kram

    SvaraRadera
  13. Grattis till din nya vän! Blir spännande att se det vackra ni kommer att skapa tillsammans :)
    Ha en skön helg! Kram Kicki

    SvaraRadera
  14. Du har nog rätt, en egen Budda har jag också! ;D

    Mvh
    Frida

    P.S. Maken påpekade att burkarna tillsammans kunde ses som en symbol för Noaks Ark, så jag är nog en verklig hedning för den associationen hade jag aldrig gjort...

    /Frida

    SvaraRadera
  15. hej vännen och tack för igår ;-). Nej du har inte lovat någonting...det var väl bara min förhoppning som tog till orda. vi kan ha kalas hos dig en annan söndag när du verkligen känner för det. Hoppas du finner styrka igen...eller får din nya kärlek den...*ler hon lite försmädligt*

    Ha det allra bäst Elle, kraaam/caja

    SvaraRadera
  16. Haha, du skriver så underhållande om din nye vän men är du riktigt säker på att det är en "han". "Han" verkar kunna göra så mycket så jag tror det är en "hon".
    Jag är också enormt sugen på en ny vän och då menar jag en sprillans ny telefon med alla funktioner. Men......
    Jag gillar inte heller det här med instruktionsböcker. Då tappar jag intresset. Allt ska bara funka från början men så är det ju tyvärr inte med alla dessa nya prylar.

    Kram på dig
    Maidi

    SvaraRadera
  17. Grattis Elle!
    Den har minsann väntat på och den är du definitivt värd! Jag är så glad för din skull! Njut!

    Kram

    SvaraRadera