söndag 23 januari 2011

Spaaaaaaaaaaaa!

Hoppas att du inte hade problem med att hitta hit i den tjocka dimman som brett ut sig över de tyska kullarna.
Om du tagit med en snöskyffel kan du ställa den åt sidan, den behöver vi inte.
Kom in i värmen direkt. Pulkaåkning blir det nog inte heller, snöflingorna kände sig hotade och drog vidare!
Lippe hotade med brännare eller så...
*moahahah*


Välkommen till vårt söndags-spa!
Ursäkta om vi tjuvstartat lite. Moster Malla har t o m hunnit masserat mina ömma axlar. Nu är det min tur att ge tillbaka.
Oj, jag glömde att jag är helt inkrämad och vit i ansiktet...hoppas du inte blev skrämd av synen!

Nu måste jag avslöja hemligheten bakom min mer eller mindre välbevarade hy...
Helt vanlig billig och enkel Nivea-creme!!


Jag har rätt känslig hy och har upptäckt att vanlig Nivea är det bästa för mig. Varför lägga ut en massa dyra pengar på produkter som man får utslag av?
Alltså...börjar vi med att lägga på ett tjockt lager i ditt ansikte också!

På med badrocken. Du kan tassa omkring barfota om du vill, vi har mysig golvvärme i badrummet.
Nån som kan hämta gurkskivorna i kylen kanske? Extra kylda för att lindra trötta ögon.
Nivean hjälper även mot mörka ringar under ögonen.
Men bara så länge den sitter kvar i ansiktet....


Nån som kan hjälpa Fru Venus med att pilla bort luddet mellan tårna? Hon klarar det inte själv...ni vet, magen.
När ni ändå är igång med fötterna, kan ni ju pigga upp dem med lite nagellack i en piffig rosa nyans.


Jag snodde den av dottern!
(är jag gammal när jag lånar kosmetika av min dotter...?)

Så, nu andas vi iiiiiin...ända ner i magen...och pustar uuuuuut!
Det är viktigt att andas rätt!
Slappna av och ta det lugnt en stund. Nu laddar vi batterierna tillsammans!


Har lovat er Glühwein...det är på gång! Ha tålamod.
Kul att du kom! Vad hittar vi på nästa helg?

Kram

41 kommentarer:

  1. Ahhhhhh, guuud så gött!! Har med mig egen kräm men "snor" lite av di Nivea att lägga under ögonen ;)
    Lite varmt att dricka får musklerna att lättare slapna av, tack.
    Mmmmmm...så skönt att vara här och bara få gå in i den tyska dimman.....
    Hemma i Svedala snöade det när jag for!
    Tack söta, snälla Elle för att vi får vara här igen ♥
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  2. Klart att jag lämnar snyggingen!! I och med att han bara är halv så står han väldigt stadigt mot en vägg i garderoben och tar dessutom inte mycket plats ;)

    SvaraRadera
  3. HÄRLIGT!!! Så oväntat att åka på spa idag, tack för inbjudan!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  4. Mmmmmm, spa passar perfekt efter en staddag som denna. Har äntligen fårr bokhyllorna på plats, gissa om det hade hunnit bli damm på böckerna. Jag får nog börja med duschen meddetsamma så att jag inte sprider ut dammet i hela ditt vackra hus. Känner mig ungefär som han, den där lilla, dammspridaren i Snoopy.
    Jag tar nog hellre gurka än skidsalva i ansiktet ;D.
    Det var länge sen jag drack Glühwein, känner värmen både från golvet och vinet. Härligt!
    Ha en underbar söndag, kram Catarina

    SvaraRadera
  5. Oj, nu känner man sig riktigt avslappnad efter att ha varit på spa hos dig !
    Ha en skön fortsättning på kvällen.Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Hade bra gärna följt med på spa, ...men gips du vet....går inte så bra ihop med fukt. Så jag hänger med en annan gång, för det här var väl inte sista heller?

    Såg att du fått en ny kompis,..en liten! kamera. Kan man tänka sig, fick åxo en av tomten...som jag så klart inte lärt mig på långa vägar...gillar inte intstruktionsböcker....kör på känsla istället.
    Hoppas att vi blir lite bättre kompisar med tiden, än så länge ...njae...men det kommer nog.
    Nej, nu måste fingrarna vila.
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  7. Åhhh...hej..ursäkta att jag är sen...jag har gått och gått och gått och...hade glömt vägen men fick lift med Hunken...ja just den..MIN hunk ;-D *blink* Naturligtvis så tittade jag ju bara på 6-packet för jag har ju min egen Hunk. Han var minsann trevlig...

    Om han ville följa med in??? Njae..han hade inte tid...sa han...taskmört.

    Men nu är jag här...badrock och mystofflor på...

    Så fint du gjort det Elle...och tack för den tyska goda värmande drycken...den behövdes.

    Jasså malla har varit snäll....ja hon ÄR det, jag ger henne en kram från dig IRL nästa vecka..är det ok....eller ska jag svänga förbi på vägen hem??

    Kramar om Lippe...torkar en liten tår...Vi kan ha sällskap hemmåt....(jag har avtalat tid med H..du vet..schhh...)

    Var det någon som sade NIVEA???? I LOVE Nivea, det är den skönaste krämen som finns...

    Får man bada i den????

    Inte...så synd...får man lite med hem i en doggybag åtminstone...Åh, tack det var snällt ;-)

    Jag räds inte tåludd så KOm här fru venus...du kan få ta mitt sen ;-P

    Hälsar lite blygt på gästerna som jag inte träffat förr...eee.heeej...trevligt att träffas....vi ses väl här fler gånger hoppas jag ;-D

    Nu ska jag sätta mig tillbakalutad i bubbelpolen....

    Vad tyst här är...

    Mannen och barnen står utanför med näsorna tryckta mot rutorna....ja ha det är därför.

    De ser ju inget ändå...så immigt som här är inne...


    AAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH njuuuutbart......

    sjunker in likt i ett moln av bomull för både kropp och själ....i niveaburken...eee...nää...poolen var det ju...

    Tack snälla Elle för att vi får komma på SPA...

    Nästa söndag....

    Får fundera ut något mysigt...

    SvaraRadera
  8. Vadå rosa nagellack!? Jag har eget med mig, RÖTT, och en flaska rabarbervin om det blir varmt och ångigt där hos dig. Tack, men Nivean får du behålla, har aldrig smort in mitt ansikte med något, så fet, och rynkfri ;-) hy så! Som finne hade jag velat bada bastu och hoppa i havet eller rulle i snön, går det? Kan man få klippkort till det här spaaaaaat? :-)

    SvaraRadera
  9. Tjabba tjena hallååå!!!Ser ni mig i niveaburken..lr..Ja,jag är ju så sen av mig,men tar ett snabbspa..:))

    SvaraRadera
  10. Jag smyger runt lite försiktigt och känner mig för. Är ju lite osäker i nya miljöer.

    SvaraRadera
  11. Hej Imse...du kan hålla dig bredvis mig om du är blyg...kom så badar vi ;-)

    SvaraRadera
  12. Jag har en kräm som är relativt billig och som passar min kropp utmärkt. Använde den alltid förr, varför inte nu? DET är frågan!

    SvaraRadera
  13. Tack för att man fick vara med på detta mysiga!
    Lite tystlåten är jag, bland nya människor;)

    SvaraRadera
  14. Kommer nästan direkt från Ystads spa där det dracks rom till ditt med Glühwein - kan inte få nog av allt gott i världen!!!

    SvaraRadera
  15. *zzzz*
    Oj, jag slappnade av så bra att jag slumrade till en stund!
    Nej men vad kul med en massa nya ansikten! Välkomna!
    Ta lite Glühwein...*ser bestört ut*...nej men vem har duckit upp all Glühwein??!!!
    Oj!
    Och Nivean är nästan slut den med!!
    Jag hämtar nytt!!
    Så nu fortsätter vi att "spa-a"!!!
    Kvällen är lååång!

    SvaraRadera
  16. Kramar om Caja och hälsar och skålar med andra både, kända och okända! Skål, skål Fru Venus!Trevligt, trevligt...Titta! Det där måste ju vara Frida, halva systrarna Hjerten,du vet!

    Häftigt man börjar ju känna igen en del som man sett på väg ut eller in på något kommentarsfält som imse och livet på Vestergård t.ex.
    Skål igen, Fru Venus :)

    Men du Caja, klart vi gör sällskap hem! Ska bara ställa in den här grabbhalvan i Elles garderob först! Sedan kan vi ta tag i det där med H!
    Elle min kära värdinna, vilket underbart sätt att slå ihjäl en söndagkväll!

    SvaraRadera
  17. Hallöchen!

    Skönt och vilken bra idé!

    Kanske vitt vin och rekor nästa helg...det är väl lite tjejigt?

    Kram och tack!!

    SvaraRadera
  18. Oj oj oj här var det full fart, vilket trevligt gäng. Inte någon tråkig söndagskväll med jobbångest så långt ögat når...Nivea, härligt, jag är uppvuxen på Nivea...

    Nä nu måste jag slappa lite, har varit på trippelkalas innan, myyycket tårta (utan ögon och monster) och annat gott, därför är jag sen. Släng hit ett par gurkskivor, tack!

    Kram på dig Elle och ni andra!
    Regina

    SvaraRadera
  19. Ja du vet EXAKT vad jag behövde idag..goda vänner o mys! Idag är en "sån" dag..vill bara luta huvudet mot en väns axel o få vara deppig en stund. Livet är inget kul just nu, jag har liksom tappat gnistan..dels för att jag vantrivs på min arbetsplats, hatar detta gråa vädret men oxå att jag blir så utmattad av att ha ont någonstans hela tiden. Tur jag har ER, ni är så fina o piggar alltid upp mig :)
    Golvvärme-nej, gammal?? Jag?? *fnyser men nickar lite samtidigt*
    Varma kramar Git.

    SvaraRadera
  20. Jag vill också ha gurka.....

    Kom precis in efter att ha varit ute hos mannen och barnen...måste ju hälsa. De måste ju undra vem all dessa trevliga ladies är eller hur...

    Nu börjar vi ju känna oss lite hemma här hos Elle, det har ju varit några fifina kalas innan...men detta var precis vad jag behövde idag.....

    Har du ställt in grabbhalvan i garderoben än Lippe??? Inte....nämen släpp nu honom....jag har numret till Hunken i min mobil ju...

    Min mobil....

    MIN MOBIL......vältrar mig ner i niveaburken, gräver...näpp.....inte där...

    rusar in på toan....har ju hål i badrocksfickan....

    gläntar på toalocket...

    Men lilla, lilla Sam(sung) ligger DU här och badar....

    Tar upp...ursäkta Elle...jag lånade en "tång" i köket.....lindar in lille Sam(sung) i den fina rosa handduken jag fick av Elle när jag kom....

    Men...

    MEEEEEEEEN......Lippes Hunk......oj, sry Lippe...

    Vi får ringa min Hunk istället....


    Lille lille Sam(sung) åååhhh.....


    Dropp dropp dropp....

    SvaraRadera
  21. Ps. Annelie....vi ser dig, du kan komma fram nu ;-D

    SvaraRadera
  22. Hallå Elle,det är jag igen, jag har med mig mer av både Glühwein och nivea(plus extra till Caja) för jag antar att det är slut(köpte på taxfree, haha). I paketet hemmifrån? Va? Åhh det är grönsåpa för våra ömma fötter,de blir bebismjuka av såpan, så ställ er på led så ska ni alla få lite fotmassage efter fotbadet, det är såååå skönt.....

    Kärlek...

    Ps. Jag vet nu hur man sätter prickar över U:na,(fniss)

    SvaraRadera
  23. Ash, vad är väl en hunk, Caja!! Vi tar råd av Fru Venus!! Hon kan antingen sätta ihop en kontaktannons åt mej eller intervjua grabbarna på busshållplatsen!

    Tråkigt med din mobil men du kan låna min..
    Allt ordnar sig!


    Vi ska snart ge oss av Elle så får du somna om igen ♥

    SvaraRadera
  24. Men du vilken skön känsla. Men jag har problem med andningen eftersom jag kommer att skratta i ditt sällskap hela tiden. Och Git hon skrattar med....Kan vi inte skratta bort allt...hyn, extra kilon, apelsinhud ja allt...
    Ha en fin start på nya veckan!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  25. jag knökar mig genast in i ledet...den ringlande kön av alla som vill ha insåpade fötter och massage...lyckligt slut???? Ja det blir det väl när fötterna blir glada...eller...

    Ja MINA fötter nöjer sig definitivt med en massage på sisådäääär...ska vi säga en timme...Malla??? på varje då... Inte...en kvart..ok då!

    Tack Lippe...jag trodde du skulle bli lite ledsen nu när jag tappat bort Hunkens nummer..

    Tack för erbjudandet om att låna din mobil, du är snäll du...

    Vilken TUR att malla köpte mer Nivea..jag höll andan när jag såg alla vältra sig i burken....

    Ska vi redan gå....

    Nämen....

    All överbliven Nivea då???

    Får vi komma igen i morgon Elle??? Snälla...

    Eller har vi skrämt både mannen och barnen???

    Väntar tålmodigt på svar....

    OSA senast: 23/11 2011 22.00

    SvaraRadera
  26. Caja, det lönar sig väl knappt för dig att gå hem, så ofta som du kommer tillbaka!! *gapskratt*

    Men det här blev faktiskt trevligare än jag hade vågat hoppas på!
    Självklart får ni komma tillbaka imorgon...och i övermorgon...och när som helst!
    En bloggdörr är väl alltid öppen, eller?

    Tack Malla för den extra Nivean! Visste inte att den skulle vara så populär.

    Barnen sover, så nu får vi ta det lite lugnare...*psssst*

    SvaraRadera
  27. Tack vännen...jag visste väl att det gick att lita på dig ;-)

    Har jag skrämt barnen???

    tar det lite lugnt nu då.....

    Mannen då....

    Ingen fara....tack....

    Kram Elle och tack för din gästvänlighet!/c

    SvaraRadera
  28. Men va, jag blir inlurad här av Caja och så upptäcker jag att här inte är några halvnakna biffiga karlar som står redo att massera!!! Det är liksom lite svårt att nå hela ryggen själv... ;)

    SvaraRadera
  29. Gokväll alla! Vilken tur jag hittade hit innan söndagnatten blir måndag,så får jag njuta lite av kvällens spa....
    Tusen tack. *smörjer in ansiktet med nivea*

    SvaraRadera
  30. Jag har nu också varit med på ditt spa.. men jag har egen kräm med mig, gillar inte nivean, för fet i min smak.. Jag behövde detta efter två dagar med hästar överallt!! Tackar..

    SvaraRadera
  31. Tack för en underbar söndag men jag har en känsla av att du inte ens märkte att jag tog massor av din Nivea, jag älskar doften.
    Nu är jag alldeles utmattad och går till sängs.
    Undrar vad det blir nästa söndag? Afternoon tea kanske?
    Vi ses kram

    SvaraRadera
  32. Tack för den behandlingen, den var verkligen välbehövd för mig....
    Det är nånting som jag är dålig på att göra eller kosta på mig!
    Passade perfekt....

    Det låter toppen med nivea, jag skulle aldrig lägga ut pengar på dyra cremer....

    Hoppas att du får en bra vecka!
    Kraaam Från ett soligt Sverige/ Therese

    SvaraRadera
  33. Hello!
    Ville bara önska dig en trevlig dag!
    Kika gärna in på bloggen om du har tid det kommer ramla upp lite inspiration idag.

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  34. Sv: I garderoben!! Typiskt mig att jag inte letade där! Fast frågan är hur mycket karl det är om han fortfarande är kvar i garderoben, hehehe. ;)

    SvaraRadera
  35. Åh så tråkigt att jag missade ditt SPA! Jag får lägga mig i blät här hemma istället. Åtminstone den (lilla) del av mig som får plats i vårt minimala badkar.
    Mitt bad är som jag konstaterat inte så mycket SPA...utan liksom lite mer...SPY! Våra vänner har utnämnt det till "Sveriges minsta badrum som innehåller ett badkar). Piffigt inrett med rosaflammiga våtrumstapeter och avocadogrönt porslin...och som pricken över i:et nån konstig utskjutande taklist som spindlar gillar att bo på. Mmm... nu blir jag riktigt badsugen...

    SvaraRadera
  36. Jahaja här missade jag ditt Spa:(
    Hoppas ni hade det bra och sköööönt!
    Min förra svärmor har använt endast just exakt den Nivean i sitt ansikte i hela sitt liv (hon är nu 78år) Visst har hon åldrats men absolut inte "tokmånga" rynkor!!!
    Må så gott!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  37. Tack vännen, det drog verkligen i mina mungipor ;-D

    Stor stor kram och ett leende skänker jag även dig, vi är ganska bra på att roa oss tillsammans tycker jag.

    Ha det bra, trots dina krämpor och den stora pappershögen min vän!

    ;-D/caja

    SvaraRadera
  38. EN-benta skit-troll!!
    Undrar om det gjorts någon forskning på det här med strump-mysteriet? Har en vän vars karl surt påpekade för henne att han faktskt FÖRBJUDIT strumpor att bli omaka!! Hahaha, stölle, det förhållandet blev inte längre än ett par strumpor :)

    SvaraRadera
  39. Hej Elle!
    Det låter urmysigt med spa och Nivea har jag också vuxit upp med men numera lagt på hyllan. Det kanske är dags att ta fram den gamla trotjänaren igen när det är dags för insmörjning av både kropp och ansikte:)
    Spa som betyder hälsa genom vatten är precis vad jag skulle behöva nu.
    Jag önskar dig en fortsatt skön och avslappnad vecka!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  40. Härligt, ett spa-besök var precis vad jag behövde denna dag ;).
    Kanske man skulle tassa iväg till badrummet och lacka naglarna i en pigg rosa nyans nu...

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  41. Vilka trevliga bjudningar du har! Känner mig härligt avslappnad efter masker och rätt andning... Spa borde man ha varje dag!
    Kram Sussi

    SvaraRadera