måndag 10 januari 2011

Anti-banti

Wow, vilket dygn!
Jag går fortfarande med ett leende på läpparna och är lite "hög" efter gårdagens kalas.
Det slog alla rekord! Aldrig har jag haft så många besökare!
Och aldrig så många kommentarer!
(Fast Caja skrev nog hälften av dem...*haha*)

Jag säger som Eva, det hade varit kul om det hade varit "på riktigt".
Gissa om grannarna hade spärrat upp ögonen om jag hade haft er alla här!
Tänk er köket fullproppat och alla rökare stå och "mingla" på terrassen! *ler*
Där hade de allt haft samtalstema i byns "intresseklubb"!


Fast det var nog tur att jag inte hade alla här personligen, för då hade omkring 60 personer kommit in genom ytterdörren. Jag har visserligen ett enormt matbord, men inte ens det hade räckt!
För att inte tala om tårtorna. Att ni är ett så stort gäng anti-banti-brudar hade jag ju anat, men att ni tog minst en bit av VARJE tårta...
De stackare som kom sist fick slåss om smulorna.


"Ibland vill man vara lätt på foten"

Här moffades, smaskades och slurpades det i alla hörn. En och annan person släppte ut överflödig luft, antingen ur "ingången" eller "utgången" (if you see what I mean...)
Caja och Lippe hade (eller saknade?) ett rätt dåligt bordsskick och bråkar fortfarande om vem som var mindre olämplig som bordsgäst.
De har en del att öva på, men jag är har fyra ungar och är van vid det mesta!
(Jag har dock aldrig behövt torka grädde från väggar och tak hos dem...*harkel*)
Vissa gäster "flög" hem av allt sockeröverskott och andra rullade, eller deras fordon (i detta fall spark!) brast ihop av vikten!


Om någon frågar vad jag gjorde på söndagen kan jag coolt svara:
"Ah, jag hade bara 60 pers på fika hos mig...och vad gjorde du?"

Det var SKITKUL att ni alla kom och jag lovar att leta efter en grund att fira snart igen! Ni är bättre än varje anti-depp-tablett!

Tove undrade om vi inte kunde köra med drinkar nästa gång.
Jag vet inte....om nu alla är lika duktiga med drickandet som med tårtätandet...nääää, jag får nog hitta på något annat. Vill ju inte ha er alla liggandes i soffan nästa dag.


"Jag tycker hon är ful som är så smal"


"Tänk om jag ändå vore lika ful som hon!"

Inte nog med en toppendag, den toppades med att jag fick ett award av Agneta med bloggen Snäckskalsdalen. Jag bugar och bockar och tackar!!♥


Nu måste jag avslöja tre saker om mig...
1: Jag läste franska i skolan för att tyska lät så fult!
(Idag pratar jag tyska dagligen....)
2: Jag ville stanna i Tyskland i ETT år
(det blev hittills 19 år...)
3: Jag kan svära på minst sju språk
(men det här är ju en relativt anständig blogg, så jag tänker inte bevisa det!)

Att idag välja ut en blogg som får detta award är omöjligt! Jag skickar det helt enkelt vidare till ALLA som igår kommenterade mitt inlägg!
Ni kan själva läsa vilka ni var...ni är värda det varenda en av er! Puss!♥

Tack för att ni finns!!!
Ha en skön dag, själv ska jag diska undan alla kaffekoppar....
(fast IRL ska jag tvinga ungarna till att läsa läxor...)

Kram

Bilderna: "Kärringänglar" av Rakhsha Razani

16 kommentarer:

  1. Ja men, drinkvarianten skulle jag gilla! :-) Om vi lovar att somna utomhus då?? Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för senast :)
    Caja och jag har kommit överens om att nästa gång ska vi mingla på ett helt annat sätt! Inte prata med tårta i munnen och artigt koversera med alla andra gäster. Caja har lovat att hon ska gå en 20-poängs univeritetskurs i Vett och Etikett så jag tar rygg på henne nästa gång!
    Eller lovat och lovat, det har hon kanske inte...än...för vi har inte pratat om det...än.
    Men vi ska :)! Sköta oss alltså - eller städa!
    Kram och tack som sagt var!

    SvaraRadera
  3. Även jag tackar för senast...även tackar jag Lippe för hon puttar på mig med kursen....å..shit..vad jobbigt...hinner jag det på en vecka...för visst blir det kalas på söndag...visst??? Jo jag ska sköta mig..och Lippe med...vi kan tävla om annat..att handvända katter tex..det är en rolig syssla som vi bägge går igång på ;-D Det är väl ok så
    länge det är katterna som behöver handvändas...värre är det med makar och tonårsbarn...och med våra ryggar...nä vi håller oss till katterna..eller hur Lippe???

    Undrars tro varför Lippe och jag pratar med varandra härigenom???

    Ja, ja så är det när man är hos någon man trivs...då tjattras det hej vilt...vi gör ju det även "hemma hos" varandra ;-D

    Dina tre avslöjanden var lite småroliga faktiskt...flinar lite lätt (och ironiskt) över valet av språk i skolan faktiskt...

    Till sist...

    Tack själv för att jag fick kalasa hos dig..jag lovar om jag någon gång hälsar på min lillebror så kommer jag till dig IRL!!

    Ps. min make som är född på planeten Harmoni..brukar undra vad vi syssla med...

    så jag har berättat....

    har dock inte berättat att det kanske blir drinkar en annan gång...

    Han blir nog glad om det då även serveras alkoholfritt...som går ihopa med mina piller...

    Tror att jag kan få sällskap av Lippe då...

    hej då....

    så tokiga vi är...

    ;-D/c

    SvaraRadera
  4. Läste om ditt tårtkalas i tigris blogg, tydligen missade jag det igår.
    Men bara dagens text, fick mig att le.
    Hoppas jag hinner med på nästa istället.

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  5. Det var mumsigt det var det! Om inte drinkar nästa gång så kanske lite svala tyska viner, det skulle i alla fall jag gilla. Mycket.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Elle!
    Du är för härlig och dina inlägg är så underbara!
    Jag skrattade gott åt alla dina härliga bilder i den fantastiska texten.
    Må så gott och ha en fin vecka!
    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  7. Snälla Elle...berätta för mig hur jag ska göra..jag är lite kluven. Jag ska ju gå på kurs..hur nu det ska gå när jag inte kan hålla fokus ens i en kalle anka tidning..nåja förhoppningsvis blir det mycket praktiskt. Mitt problem är att du vill ju att jag ska ta med Lippe i släptåg...men hon vill inte...ska jag ta henne i håret och dra med henne..putta ner henne i pulkan och välta ur henne när vi väl är där....eller ska jag tro på henne när hon säger att hon ska gå i mina fotspår och sköta sig..dock med piskan på ryggen. Jag tror och det är vad jag TROR är att när hon väl kommer innanför dina dörrar så OM hon inte går kurs även hon så kommer hon att välta stället och bli helt ohanterbar likt en...en...ja, jag saknar ord....

    Sen VILL jag ju egentligen lita på en ysters ord....

    Snälla hjälp mig...

    Som man känner sig själv känner man andra...det är därför jag är villrådig.

    Snälla berätta nu inte detta för Lippe, det får bli VÅR hemlis...

    Kan jag lita på det...


    Tack och hej leverpastej!


    Mohahahahaha undrar vad alla tänker när de läser våra tokiga inlägg.

    Kram Elle

    och du Lippe

    Kraaam!

    SvaraRadera
  8. Kära Elle, jag tackar för att du tycker om oss ändå...bearbetar just nu sonen för att hon ska följa med på kurs...vi får väl se vart det leder. Hu som helst så har du nog missat att denna tysksvenska och den östgötska skönheten är långtidssjukskrivna och det låter som om du varit för länge i mitt fädernesland för att veta hur lite lön man har då....Skulle VI betala städpatrullen...aunä (skånska) då lovar jag att vi håller varandra i handen, sitter fint på våra stolar och låter armar och ben vara nästan stilla OCH utandnings***** stängda...munnen öppnar vi bara i yttersta nödfall..då vi fint tar en liten bit tårta i den söta munnen och när vi tackar för oss...

    Jag hoppas att vi ses innan dess inne hos mig på Fredag...kvällen/em då eller (hahahahah E.L.L.E r hahahaha) då börjar förfesten ju...ta med dig alla dina vänner och kom.

    I Like u 2, natti/caja

    SvaraRadera
  9. :) man kan ju använda andras bloggar som chattrum!!!!!
    Varför man skulle det? För att skapa lite förvirring kanske?
    Haha, tänk att gå i på en "främmande" blogg och göra det, så elakt :)

    Jag kommer vid nästa kalas att sköta mig så att ni knappt känner igen mig - och stoppa tårta i min söta mun!

    SvaraRadera
  10. Låter tryggt Lippe! vi får väl hålla reda på varandra...

    Men du...vilken bra förvirrande idé...snickrar vidare på den.

    Elle...tack för ditt inlägg...ja SOLA...skryyyt luktar det väl ända ner till Tyskland...jag gav doften en bra skjuts när den touchade Skåne i alla fall...

    Aaaaviiiis...ooohhh..nej då INTE alls!!

    kameror är jag inte hemma i så vad f*n är spegelreflex (med risk för att göra bort mig nu då...) började själv fota i juni 2010 och höll på med mobilkamera tills september...nu har jag dock en annan skönhet som heter Olympus SP-800 UZ en långzooms digitalkamera som är behändig att ha med sig, till den har jag ett ruggigt bra stativ som står där man ställer det, mitt heter Velbon, SHERPA 250R jag är jättenöjd med min i fotokretsars "simpla" utrustning och nöjer mig ett tag till med denna.

    Ha en fin kväll/c

    SvaraRadera
  11. Tack för festen!

    Och jag vill också vara så där ful...svårt dock när man bjuds på fest titt som tätt!! ;D

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  12. Jag kikar in och tackar för inbjudan jag fick igår och beklagar verkligen att jag inte kunde komma. Verkar ju ha varit en otroligt trevlig tillställning men du vet sonen ramlade i trappan med glas och tallrikar och jag höll på hur länge som helst och sanerade nedervåningen. Som tur var så slog han bara rumpan. Grattid till din utmärkelse!

    Kramis lisa

    SvaraRadera
  13. Du har en award hos mig :-) (onsdag)

    SvaraRadera