lördag 15 januari 2011

Slarvmaja

Ni som följt mig ett tag vet att jag i slutet av förra året var upptagen med att renovera tre barnrum.

Jodå, de blev väl mer eller mindre färdiga också...innan makens olycka.
Dotterns prinsessrum...


8-åringens Dinorum...


17-åringens rum visar jag inte. Ni vet ju hur känsliga tonåringar kan vara...privatliv och sånt.

Alla saker...d v s överflödiga leksaker, utsorterade kläder, dokument från kontoret...osv....ja och sen julkartongerna...ALLT som världen inte längre vill ha, hamnade i det blivande kontoret.
Och eftersom det varit fullt upp med renovering, nyopererad make, julfirande, jullov...you name it...blev allt liggandes.
Till slut såg det ut så här....


Har jag någonsin påstått att jag är perfekt??!
(Det värsta är att jag redan hade städat undan lite när jag tog bilden...)

Det hade ju varit en fördel om vi åtminstone hade haft en dörr att stänga om skiten.
I veckan började jag alltså att sortera mig igenom eländet. Problemet är att jag har pappersarbetsallergi. Jag börjar nysa när jag sorterar papper.
Allvarligt nu. Jag är kvalsterallergiker och tål inte damm, vilket leder till att jag får häftiga nysattacker.
Jag försöker bara att förklara varför jag inte gärna sätter mig vid mitt skrivbord. (Alla bra ursäkter är bra utom de dåliga).

Nu till ett annat problem som kan uppstå när man har ett skrivbord som ser ut så här...


Har jag någonsin påstått att jag är välorganiserad??! Elles blivande kontor IRL!!!

...är när man lägger den ena räkningen över den andra och tänker
"Varför göra det idag, när man kan göra det imorgon?"
Det kan nämligen hända att telefonräkningen hamnar under 32 andra räkningar i den andra högen från vänster...och påminnelsen ligger mellan ett par reklamblad i högen längst till höger...att man råkar glömma betala den, typ.
Ops!
Plötsligt funkar inte telefonen!
Trodde först att det kanske berodde på en översvämning, dem har vi gott om i Tyskland just nu.


En "liten bäck"...??

Sen insåg jag missen. Hur klantig kan man bli??!
Men det värsta var ju inte telefonen, man kan ju alltid rädda sig med mobilen. Nej, ännu värre var att jag inte kunde blogga!!
Är man slarvig så är man.
Gissa vem som rusade till banken och gjorde en BLIXTöverföring av räkningen.
Men det blev ändå två hela dagar utan internet!!!
Nån som hann sakna mig? Jag saknade er iallafall!

Jag hann läsa hos Fru Venus att hon gav mig en award, innan jag "försvann". Jag hann inte tacka, men gör det nu! TACK FRU VENUS!♥


Jag skickar detta award vidare till Caja, som nu engagerar sig i "föreningslivet" och har börjat med gemensam körsång i sin blogg - varje fredag. Jag tycker att ni ska besöka henne och sjunga med. Nästa fredag är jag förhoppningsvis närvarande - räkningen är ju betald nu! *blink*

Vilket påminner mig om att jag har fått ett flertal förfrågningar och önskemål om att fixa kalas igen på söndag...ops..det är ju IMORGON!
Sorry tjejer, jag hinner verkligen inte baka - har ett kontor att städa.
Men hur vore det om vi gör ett KNYTKALAS??
Kom förbi imorgon eftermiddag om du har lust! Jag smäller ihop en enorm pastasallad!
Vad tar du med dig?

Det här ska bli kul! Välkommen!!
Kram

PS. Caja och Lippe ombedes att medföra gott bordsskick. Jag betalar nämligen inte städpatrullen - blev rätt dyrt sist...*blink*

9 kommentarer:

  1. Haha...viblir också jämt bara "nästan färdiga" med alla renoveringar och allagrejjer som flyttas runt ligger jämt och skräpar nånstans. är det nån sjukdom eller?

    Vi var utan telefon i sommras då min sambo av nån helt ogrundad anledning fått för sig att han är grävmaskinist. Det skulle kosta multum om telebolaget skulle ut och laga, så vi grävde helt enkelt upp skiten och skarvade lite bäst det gick. Vi har lagt en sten på stället så vi vet vart vi ska gräva om det krånglar igen.

    SvaraRadera
  2. Jaaaaa, knytis!! Jag kommer!!!!!!

    men du...tack för vänligheten....jag fick en likadan häromdagen...jag blir ju alldeles rörd...snyft..T.A.C.K

    Jag undrar om jag skulle kanske ta ett foto av vårt röriga rum, jo då..vi har också ett sådant..du behöver inte känna dig ensam.;-)

    Vad ska jag ta med mig då....jag ska snart göra färsbiffar som är fyllda med mozzarellaost...jag tar med resterna...är det ok??? och så bakar jag en kladdkaka....

    ses i morgon då ;-D

    Kraaam/caja

    SvaraRadera
  3. Jag tar med Himmliche Tröpfchen..tror jag det vita sliskiga billiga vinet hette som jag drack när jag var au-pair därnere i ditt land:)

    Då var vi oxå många brudar som partade och skrattade! Ses imorgon! Kram
    (känner mig redan på bättre humör:))

    SvaraRadera
  4. Jag kommer!!!! Tar med mig hemmagjord pizza med allt möjligt gott på. Givetvis slinker det med ngn form av chokladask oxå, vad är ett kalas utan sötsaker?
    Ha en najs kväll..o du det där med räkningen..jo det har hänt oss alla kan jag lova :)
    Kramkram Git

    SvaraRadera
  5. Nu är jag här!!! Famnen full av nybakade baguetter...låååånga,låågna och shit..de är varma...men öppna då jag måste lägga dem ifrån mig.

    Massa goda färsbiffar är oxå med...vi halverar dem..då räcker de till fler.

    ooohh...kladdkakorna...
    vänta lite...

    Ruuusar ut i bilen...jag måste ju vara först in på detta trevliga kalas...

    Här är dom...kladdkakorna alltså!

    Och här är JAG!

    Är jag lite tidig...

    Nä det har varit söndag i två minuter..

    Snart tre!

    Jag sätter mig och väntar tills de andra kommer!

    Tack för att du öppnade!

    Nu är det tre!

    SvaraRadera
  6. Vad ensamt här är....

    Men jag sköter mig, jag tog inneskor med så jag inte smutsar ner golvet, jag ska äta fint, inte slabba med drickan och inte spilla kaffe...

    Ensam...

    Det är synd om mig nu...

    Ni bara sover ju...

    Klockan är faktiskt halv ett och bara jag är kommen...

    vad göra...

    jag sitter väl fint här en stund till då!

    SvaraRadera
  7. Och jam jag LOVAR och svär att komma och hälsa på om jag ska avlägga visit hos min bror.

    Och sköta mig.... ;-D

    SvaraRadera
  8. Ser inte bilden på min terracottakruka här inne.....*snörper lite med munnen*

    och *ler*

    SvaraRadera
  9. Oj..ursäkta..

    jag råkade nicka till lite här där jag sitter alldeles stilla på stolen så jag inte ska välta ner nåt eller smutsa ner...

    har ni hört mig..snarkat??

    då ber jag m ursäkt...

    Kan ni inte vakna snart så att kalaset kan komma igång...

    Jag har nallat lite på baguetterna..jag var hungrig...

    och så drack jag lite vatten

    ur kranen

    ville inte skapa disk...


    VAAAAAAAAAAAAAAAAAAKKKKKKKKKNNAAAAAAAAAAAA!

    hörde ni?

    inte...

    synd

    SvaraRadera