söndag 16 januari 2011

Knytkalas!!!

Hej och välkommen på knytis!!!


Vad har du för gott med dig?

Caja har lite svårt för det här med tider och har suttit och väntat på kalaset hela natten. Jag hoppas hon har lämnat lite kvar av färsbiffarna hon tog med sig.


Dagen till ära har jag öppnat en flaska bubbelvatten, Asti Cinzano är nog det jag helst dricker...*slurp*....varsågod, ta för dig!
*rap*
Oj, ursäkta, lite mycket bubblor...*fniss*
(Caja, de märker väl inte att vi redan öppnat en flaska?*blink*)

Jag har blivit lovad både det ena och andra, Git ville ta med pizza och en smarrig kaka. Cajsas faster lovade att ta med vin.
Woah, jag blir hungrig bara jag tänker på vad som kanske står på bordet idag!

Vet inte hur ni har det i Sverige, men jag bjuder på fint väder!!
Välkommen till ett soligt och vårigt Tyskland!


Strålarna värmer lätt och fåglarna kvittrar. Låt oss njuta av det så länge det varar, de har lovat regn igen.
På söndagmornarna turas min man och jag om att bjuda på kaffe vid sängen. Sen ligger (ok, halvsitter) vi och dricker och njuter av utsikten. Idag blev det två koppar, för vem vill inte njuta av solen lite?

Nu har jag mycket att ta igen, Caja och jag dukar bordet - hoppas att ni ursäktar att det blir papptallrikar.
Sätt dig ner och ta för dig av det goda!

Eh...vad var det nu förresten du hade med dig för gott? *kikar nyfiket*

Smaklig måltid!

Kram

23 kommentarer:

  1. Hej igen! Nu har det ju börjat redan!! Caja är här, hon sitter på den där stolen med alla smulorna under, men lugn, jag har med mig "damer" idag så Caja och jag kan slappna av och vara oss själva!
    Jag har med mig Västerbottenpaj, kräftstjärtar och en rom och rödlöksröra på creme fraiche. Dregel...vad mycket gott här finns... ska bara smaka..lite....och den ser god ut...muuuums!

    HEJ! Damerna, häråt - sopa och torka lite!!!

    Bilder på "damerna" finns hos mej!
    Tack Elle för att du ställer upp med lokal och ett underbart vårväder!! KRAM på dej ♥

    SvaraRadera
  2. Förut delade du med dig av det dåliga vädret, bjuder du av det fina? Tyvärr uteblir jag från festen, iden är uppbokad av annat :(

    SvaraRadera
  3. Nu är jag här!!!! Det ser ut som det finns en eller två bubblor kvar till mig;-)

    Jasså du hann inte baka men då tar jag med mig Drömmar. Jag kan inte baka någonting...förutom Drömmar och jag är en j*****l på att baka Drömmar. Life is a dream, dream on...

    Sååå trevligt med sol som värmer och fåglar som kvittrar, hur i hela fridens dagar ska jag efter knytiset vilja återvända till grått, regn och glashala vägar???

    Kramisar,
    Regina

    SvaraRadera
  4. *knack knack* Hallå i stugan!

    Här kommer lite Ålandspanka med vispgrädde och sviskonsylt... Kaffet bjuder du på...?? så halar jag upp lite Courvoisier VSOP till det ifall nån vill fukta smaklökarna.. ;o))

    Och vädret, älskar vädret hos dej!! Ingen snöskottning... Lovley!!

    ps: kändes skönt att se ditt skrivbord, känslan var: jag är inte ensam.... ;o))

    SvaraRadera
  5. Oj, oj, oj, är jag alltid sen? Men jag har ju en ursäkt som heter duga, brödet måste ju vara nybakat och fortfarande ljummet ;D
    Så alltså, jag tar med lite foccacia med rosmarin och oliver. Sen får det väl bli lite gott mörkt bröd och några goda ostar.
    Hade nån lite rödvin? Inte? Då tar jag väl det också i korgen då.
    Jag bryr mig inte ett dugg om papptallrikar & plastglas, det är ju sällskapet som är det viktigaste.
    Ha de, kramar från Catarina

    SvaraRadera
  6. Alltså, jag har inte så mycket att bjuda på, men snö kanske? Snö kan jag komma med. :D

    SvaraRadera
  7. JAJA, Jag kommer strax!!
    *står utanför o röker i solskenet*

    SvaraRadera
  8. Ohh är ni redan igång, jag har packat ner, ärtsoppa och brungräddat knäckebröd som låter så gott när man äter det. Min dotters förslag lät gott.
    Pannkakor med gräddfil, rödlök och stenbits/löjrom och/eller pannkakor med vispad grädde och hemmagjord hallonsylt, mums...
    Drickat bryr jag mig inte packa ner det köper jag hos dig Elle, Öl passar nämligen väldigt bra till detta men har ni andra förslag är iallafall jag öppen för det..
    Västerbottenpaj, ahhh,mmmmmmm, smaskens, drömmar, VSOP, hick...supergod...
    Bon Apetit aaallla.....
    Kärlek.../Malla

    SvaraRadera
  9. Tar med mig några flaskor vitt vin och ett gott humör!

    SvaraRadera
  10. Höll på att glömma att det var fest hos dig. Precis vad jag behöver. BÖrjar känna mig sugen!
    Tzatziki och fetaost får bli mitt bidrag... och vinet då:)

    Men var beredd på att jag stannar ett tag!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Mmmmminglar, ler och trivs, hick....ops! Stannar nog oxå ett tag...maten och drickat verkar räcka länge!! Ända till påska?? Hahaha, vi kanske blir kvar! HAHAHAH, SKÅL Å GUTÅR ALLIHOPA!!

    SvaraRadera
  12. Åh..tack för ett trevligt kalas..jag har ju suttit och småsovit hela dagen...då jag redan var här tre minuter över tolv i natt...ska komma lite senare nästa gång. men det var kul att vara först och få mysa lite själv med Elle. Fnyser lite åt Lippe...vadå smulor..jag som varit så försiktig...fnyser dock inte utan ger en stor kram åt de personliga städtanterna, tack gumman...kan du skicka ner dem till skåne med?? Åh vad mycket gott vi äter idag..alla har massor av delikatesser med sig...Malla, kan jag lifta med dig hem??? vi bor ju i samma kommun...snälla...jag ska inte snarka...

    Papptallrikar var alldeles perfekt tyckte jag..då slipper vi (du) den disken ;-D

    jag är så trött så jag ska inte skriva egen blogg förrän i morgon...jag har hunnit vara en tur i småland med...

    Det var då jag var borta ett lite längre tag..då ni trodde jag var ute och gick...

    Kraaam alla..så ses vi väl inne hos mig på mitt fredagsmys va???

    ;-D/caja

    SvaraRadera
  13. Ett litet inlägg då...kunde inte hålla mig...

    SvaraRadera
  14. Tjenamoss!! Ja ticker vi ska dricka Baunti, ni vet, Kokos-bacardi och Pucko! Schå ja har me mej ett par litter, kansche till efffterrätt? Förrseten kommer ja ti dig, vill ha VÅR!! KRAM!!

    SvaraRadera
  15. Fan..hon är ju full Fru Venus...jag måste ha missat nåt...

    kastar mig handlöst in för att likt en dammsugare få i mig lite smulor...de som fru Venus lämnat kvar på faten....

    Har städtanten i släptåg...så lugn....

    Men du Elle, idag har du inte behövt skämmas för oss va..Lippe och mig alltså???

    Jaha...så du säger det...lite...

    Kurs nästa vecka igen då, suck...

    Men tack för ett trevligt kalas ;-)

    SvaraRadera
  16. Å så skoj med knytkalas!
    Jag tar med mig äppeltoscapaj, hihi har en bit kvar efter familjens senaste födelsedagsfirande.
    Vad, snön borta, sol?? Igår hade vi -26 grader, idag -7, men snöyra...
    Imorgon då jobbet kallar ska det vara perfekt vinterväder igen, förstås...

    Ha en fin vecka!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  17. Är det för sent, kan jag komma nu?!?!

    Jag tar också med mig lite bubbel, det ser gott ut och det blev ju inget för mig på nyår (hade ju pyjamasparty här).

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  18. Men Gud Elle! Vilket väder! Och Cinzano... vilket kalas. Är glad att jag kikade in!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  19. Tack för ditt inlägg. Nej jag är inte desperat. Men jag vill inte leva ensam resten av mitt liv - men har tid att vänta på den rätta. Dock passar jag på att una mig en älskare under tiden för nöjes skull. Sen lyxar jag till det med en go manlig vän att gå på bio mm med - ganska lyxigt, tycker jag själv just nu.

    SvaraRadera
  20. Tur jag kikade in och hamnade på en så trevlig tillställning =)
    Jag tar med lammkotletter och några bärs!
    Go vecka på sig.

    Kram Sussi

    SvaraRadera
  21. Det ser ut att bli ett trevligt kalas. Att börja med Cinzano brukar göra susen.
    Vilket härligt väder du bjuder oss på. Här hemma regnar det för fullt så gatorna är glansiga av livsfarlig is. Usch!
    Ha en fin vecka!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  22. Ajaj, jag missade det hela. Hur kan det bara bli så....

    Fast nu ser jag att det blev papptallrikar och då hade det nog fått vara för min del.....skojar.

    Alltså hade jag tagit med riktiga tallrikar, några flarror Cava och lite löjrom med tillbehör.

    Hade jag fått komma då?

    Är det utsikten ni har från sovrumsfönstret....i så fall är den hänförande!

    Hur går det med mannens ben/fot?

    Agneta kram

    SvaraRadera