söndag 30 januari 2011

Söndagsvandring!!

Man undrade i veckan vad jag idag ska hitta på "med er"....
Ja, det undrade jag själv också.
Till en början.
Men så blev jag igår morse väckt av ett
>"Elle, KOLLA UT!!" av maken
Med stor möda öppnade jag mina tunga ögonlock (efter en alldeles för kort skönhetssömn) och såg det här:


Det absolut bästa sätt jag kan vakna på!!
(om det bara hade varit ett par timmar senare...).
Solen sken!! Himlen var blå!!! Inga tider att passa!
Jag fick t o m en kopp kaffe i sängen - fast det bara var lördag!

Då tänkte jag, att man ju kunde fixa en utomhusaktivitet!
Tyskarna vandrar ju gärna. En söndagsvandring ska det bli!
Tänkte att jag skulle ta med er på en runda omkring byn jag bor i.
Lippe hade en fin beskrivning på hur hon föreställde sig Blogglandia. Läs den här!
Idag visar jag hur min sida av Blogglandia ser ut...
det tyska kvarteret, typ.

Vi börjar vandringen på andra sidan berget.
Ni är ju vana att se det från andra hållet, för där...
i mitten...uppe på berget...där bor jag.


Det förklarar nog utsikten?

Har alla kommit? Kan vi börja vandringen?
Eva skulle nog jobba, kommer senare. Hur är det med Peter? Lite manlig förstärkning bland alla kvinnor. Han klagade ju över att han hade missat mitt spa förra söndagen.
(men mellan oss kvinnor...det kanske var bättre...*blink*...han hade visst tänkt "glömma" att stänga badrocken...*harkel*)


Det finns mycket bänkar utställda överallt. Visserligen vandrar tyskarna gärna, men de blir ju trötta i benen också! *ler*


Oj, här har bonden varit omtänksam! Nån som behöver ladda upp batterierna??


(undrar om det är samma bonde som stod i affären i fredags och tjuvläste tidningen ?)

Nu vandrar vi upp genom den äldsta delen av byn. Det är vanligt med korsvirkes hus här, eller skifferklädda fasader. Det var lite svårt att vänja sig vid alla dessa svarta hus när jag kom till Tyskland.



Det högra huset har dock ett skifferimitat i plåt. DET kan jag inte vänja mig vid. Fast det är naturligtvis en kostnadsfråga. Skiffer är inte direkt billigt.

Så, nu har vi lämnat byn och vandrar över det öppna landskapet!
Kolla där, de rider!! Visst ser det härligt ut...


Hur vore det om vi tog en ridtur en dag? Jag känner en kvinna i byn som har hästar, ska höra efter med henne.


Då gör vi som de...och rider in i solnedgången!

Det blåser rätt kallt här uppe! Låt oss vända tillbaka nu. Jag har lite ont i höften...*haltar lite lätt*
Lite medlidande om jag får be! Jag är en 40+tant, glöm inte det!


Ibland kan man ha turen att se rådjur springa här. Men vi är nog för många och för högljudda. Om ni vore lite tystare där bak...vem är det som tjattrar hela tiden?
Var väl självklart...Caja och Lippe...*ler*
Nåja, vi såg ju hästar...de var också bruna och hade fyra ben...typ.

Här en liten blick över en grannby.


Det där huset fick mig just att tänka på mitt val av tandkräm. Alltså...den vänstra sidan visar resultatet av "Colgate Whitening" och den högra är nog "Colgate Total Original"
(kolla gårdagens inlägg om ni inte hänger med)
Måste nog köpa ny tandkräm...

Här bakom buskarna ligger ett stenbrott. Ibland spränger de - så att hela vårt hus vibrerar. Som en enorm mobiltelefon, typ.


Vägen till höger vägrar min väninna alltid att gå, där finns det vildsvin.
Alltså, viker vi av till vänster!! Inga onödiga risker.
Aven fast vildsvinen springer omkring även här.
Oj, nu fick en av vandrerskorna panik tror jag....

"Hey, du där framme som springer...sväng av till vänster...NEJ! VÄNSTER!!
Hallåå!!! Nej, inte till höger!! Stopp! Där ligger ju sten.....brottet...
oj....
hon hörde inte. Jag sade ju högt och tydligt att stenbrottet ligger till höger, eller? Visst gjorde jag det?"

Nu är vi snart framme hemma hos mig. Bara en liten bit till.
Inte kan man tro att det är januari när man ser det här, eller?


Ser ni, dit ner ska vi, där nere i det gula huset bor jag! Låt oss snedda ner över den övergivna tomten!


Nån som letar byggplats?
Lugnt läge, fantastisk utsikt och hur trevliga grannar som helst! *blink*

Äntligen framme!
Wow, kolla där i rabatten!


En liten påsklilja har vågat sig upp! I januari!!!

Nu sätter vi oss på terrassen och njuter av utsikten. Den som vill kan sitta kvar och njuta av solnedgången också.
Låt oss äta upp resten av matsäcken nu! Nån som har något gott att bjuda på?

Inbillar jag mig det, eller luktar det gammal ost?


Jaha...det var nån som hade tagit av sig skorna...
Vem det nu än var...snälla...ta på dig dem igen!!!

Kul att du var här! Vi ses väl snart igen?

Kram

83 kommentarer:

  1. Nu ÄR jag här...ska väcka de andra...sen ska jag gå rundvandring med dig i blogglandia...


    Ja, ja...tjata....jag ska ta på mig skorna...

    kommer snart igen..ska knyta..och kalla på de andra...

    SvaraRadera
  2. Min matsäck är slut...jag har ju väntat sååååååålänge så det är inte klooookt....

    Kan någon bjuda mig på en kopp kaffe och en macka????

    Surkål???? Nej tack....

    SvaraRadera
  3. jag har kallat på malla...hon skulle bara meditera lite...

    SvaraRadera
  4. Lippe..sitter du här och sover i solstolen?? det är dags att vakna nu för vi ska gå på tur i de tyska bloggkvarteret....

    ja du får gå på toa först....ska du göra ettan eller tvåan...

    tvåan...bra..för jag har en massa toapapper med mig som någon glömde på min fest...

    SvaraRadera
  5. Men HERREGUUUD! hur länge ska man behöva vänta????

    SvaraRadera
  6. *fnyser* (lite) tjattrar...

    Jag såg att du fångat oss på bild...Lippe och mig alltså...det var vi på hästarna...

    sätter mig på en bänk en stund innan jag vandrar vidare...men guuuud vad vackert här är....

    SvaraRadera
  7. Här får man inte syl i vädret för det första på vandringen, vad är det för tjattrerskor du umgås med Elle...ja och sen trillar man ner i ett stenbrott...för att de tjattrar så jag inte hör vad du skriker. Sitter här nere och äter min matsäck bland stenarna alldeles ensam. Snälla kom och hämta mig!!!!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Tack snälla Elle för inbjudan, älskar att vandra tills fötterna sätter stopp...
    Åhhh jag blir så rörd av den vackra naturen, laddar batterierna så att säga (tack snälla bonde), nu en tur till häst, Jhiiihaaa.....
    Vilka snälla grannar du har som snällt "hyr" ut hästen till mig,prrrroooo...
    Matsäck, det fick bli rester från gårdagens "kalas" med mycket räkor i och en öl slinker också ner, kaffet tar jag med övriga bloggisar, jag har nämligen med mig en kladdkaka åt alla, så väl bekomme.....

    Mmmmm känner doften av VÅR...

    Kärlek...

    SvaraRadera
  9. Jag kallar på Mångmamman...hon är en räddare i nöden och gillar att ta hand om folk...hon har vanan inne...hon kommer och räddar dig Pia...

    tjattrerska.....;-)

    SvaraRadera
  10. Åhh det är så härligt med lååånga promenader, när det dessutom är grönt (snöfritt) är det ju ännu bättre. Inga snöskor här inte ;-)
    Men du den gamla osten - min kvarglömda matsäcksmackor!! Jag stoppar ner dem igen och tar dem på vägen hem.
    Tack för en underbar promenad. Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  11. Snåla människan cat tog sina överblivna mackor med hem..*fnyser* lite åt det....

    jag som är sååå hungrig...

    ..någon annan som vill bjuda en stackars kvinna på en macka....

    ..ingen....

    *suck*

    SvaraRadera
  12. Tack för kladdkakan kära malla...åååh...den var god den du...

    Trillade du av hästen???

    Kom så ska jag damma av dig lite...

    SvaraRadera
  13. Caja, Caja...otålig som vanligt...*ler*
    Har en macka med till dig!

    Pia, hjälp kommer!!

    Malla fuskar med häst...*fnys*
    Jag har faktiskt ont i höften..*haltar*

    Catarina, det är inte ost..det är Caja som tagit av sig skorna!

    SvaraRadera
  14. Vilken fin vandring. Men rätt så ansträngande. Tur att det fanns hästar att rida på!

    SvaraRadera
  15. Men Caja jag har kvar Paella ta för dig vet ja e de nån mer som glömt host, host maten så bara ta för er...
    Själv njuter jag av utsikten med en go kopp java.
    Tänk att kunna ha vår två gånger per år, det vill jag ha igen,BASTA!!
    Caja ta kaffe nu så du kan ta det lungt sen.
    Lägger mig ner och insuper dofterna....

    SvaraRadera
  16. Jag menar dofterna av vår och inte Cajas strumpor hahaha!!!!

    SvaraRadera
  17. Det var väl ett himla tjatande om mina strumpor....de som är så fina...rosa Hello Kitty's...eller var det inte det..nähä..

    MALLA..jag har faktiskt inte glömt maten, jag har ätit upp den..för vissa behagar ju att inte vakna förrän mer än halva dagen gått...tro f*n att man blir hungrig då...jag var ju här i tid...

    Ja ha..vi sa ingen tid....nåja..jag var här tidigt....ska jag bli straffad för det....

    Paella...mmmm..vad gott...tack, tack...

    SvaraRadera
  18. Så fantastiskt vackert det är!!! Det är ju vååår!! Vilken härlig promenad genom dina trakter och så olik mina trakter IRL men inte alls olikt Blogglandia :)

    Var det någon som tyckte att vi tjattrade? Hahaha, vänta bara tills vi kommer igång!!

    Nu är det skönt att sitta ner och smälta alla intryck, du bor verkligen i en vacker trakt Elle!!

    Jag har den ultimata matsäcken på utflykter:
    rågbrödsmackor med stekt ägg och saft i en gammal urdiskad sirapsflaska.
    Kaffe efter det och en...eller två.... bitar av Mallas kladdkaka, älskar kladdkaka!Tack allra sötaste Malla ♥
    Och att du inte förstod att det var "hästtjuv" den tyska bonden skrek efter dej och inte "lycka till" som du trodde är ju sådant som händer ;)

    Caja!? Dricker du kaffe? Äggmacka?

    Har Pia kommit upp än?? Jag hoppas hon är ok!

    Tänk att det är vår här, jag fattar inte att det kan vara så....Caja....Caja!!! Jag ser dej!! Vad gjorde du i rabatten? Tänkte du plocka Elles första påsklilja, eller vad gjorde du?

    SvaraRadera
  19. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  20. Precis vad jag behövde idag. En vandring med pigga, glada tjejer med full matsäck i en vacker natur. Visst är vi halta och lyta men vi tar oss fram - det tyska ölet hjälpte gott mot de onda höfterna/benen men man bli ju så nödig - tur att Caja hjälpte mig att hålla balansen när jag var tvungen att gå in i de tyska buskarna för ett pisstopp. Kladdkakan satt fint till kaffet på terrassen. Tack för en trevlig em <3<3<3 (Fick göra om inlägget pga stavfel i mängder - kan det vara det tyska ölet?)

    SvaraRadera
  21. oooops......påkommen.....förlåt Elle.....sätter tillbaks liljan...

    jävla Lippe.....

    SvaraRadera
  22. Du å Sigge, Caja....du å Sigge!

    Munkorg? Hahahahahahaha...sura inte utan kom hit ska du få en kram och jag ska köpa nya blommor åt dej ♥

    SvaraRadera
  23. Hör ni, var bekymra er inte över Pia, jag bestämde mig för att göra henne sällskap, min rygg klarade inte gå så långt för,Elle, det här är en fin promenad ... den där påskliljan såg jag när jag kom. Liten har tagit fel på årstid, men som sagt, sitter här med Pia och jag råkade ha med mig mockarutor så det är ingen fara med oss två!
    Forts'tt er vandring bara ...

    SvaraRadera
  24. *skäms* ju lite för stöldförsöket....det var inte meningen att svära åt dig Lippe...förlåt..

    Tack för kramen.

    Det var tur att jag höll i dig där Lena...så att du inte trillade i....

    Håll dig från ölen Lena....du ska ju kunna stava dig hem också....

    Jag undrar också om Pia har kommit upp...jag har inte sett henne sen...ändå kallade jag på mångmamman..har inte sett henne heller...

    Kaffe och äggamad...ooo va gott...sitter och niger...här på bänken för fötterna är skitömma efter vandringen...

    Lite fotmassage hade suttit fint...sån som vi fick förra söndagen...

    Någon...?????

    Frivillig då alltså!! Annars delegerar jag ut det.....mohahahahahaha

    SvaraRadera
  25. Åh vad skönt...jag såg att 4U2 hade tagit hand om Pia...

    Undrar var Elle är????

    Inne och servar maken och barnen med surkål...jaha.....*fniss*

    SvaraRadera
  26. Haha, ingen surkål mer hoppas jag!
    Jag har aldrig ätit det men....
    Var fick Lena tag på Ölen?? Finns det en Bierstube i byn??

    Ingen fara Caja, du o jag kan nog tåla ;)
    Har du lyse på mattan?? Eller flyger vi hem med autopilot, jag menar om mattan är ny så kanske det finns modern utrustning?? Eller magiska flygande mattor kanska alltid har kunnat?

    SvaraRadera
  27. men daaaaa....KLART där är lyse...vad trodde du??? det betyder att du inte sett mig när jag (med parkeringsljus på)smugit runt i de östgötska skogarna....

    Ska vi inte ta in på ngt mysigt litet hotell istället...så ka nvi äta frukost med Elle????

    Snälla......

    SvaraRadera
  28. Var det någon som sa MOCKARUTOR???????

    I Love Mockarutor....*blink*blink*

    Om jag tigger.....njae....ok,lite då...

    SvaraRadera
  29. Oj, hoppsan. Hoppas jag inte kommer alltförsent!?
    Pia drog jag upp och dammade av lite, synd att ligga och kravla i stenbrottet sådär, nu när vi har en sådan underbar promenad framför oss!
    Caja, kära vän, tusen tack för att du jagade in mig här - kan du presentera mig för värdinnan?
    Aha, där är du Elle!
    *skakar artigt tass* tack för att jag också får tränga mig in!
    Behövde bara se till att veden var inne och barnen hade söndagspopcorn i sina skålar innan jag gav mig av!
    Ja tack, jag smakar gärna av paellan!
    Ni får gärna hugga in på min ost och spenatpaj!
    Ett glas rött kanske?
    nej, jag ska inte gasta mer på Ezter - om hon nu kommer, jag har eget med mig!

    SvaraRadera
  30. Mångmamman-Elle

    Elle-Mångmamman

    Så, nu är ni presenterade för varandra!

    ÅÅÅhhh...Ezter..henne har jag glömt att kalla på..kan någon annan göra det...jag har dåligt med tid...

    jag börjar bli lite mätt men PAJ säger jag aldrig nej till...

    Lippe, kan du hålla i mig i morgon när vi flyger hem så att jag inte rullar av mattan???

    Bra, tack!

    Nu skulle jag vilja prata lite med din man Elle.....

    Snälla, snälla Elles älskvärda make (hör ni hur jag smörar) om vi stannar över natten...kan vi också få kaffe på sängen då??? vi stannar över där nere i dalen på det gulliga hotellet....

    Vad sa du....

    Soooo gerne...(eller vad det heter)


    ÅÅÅHHH Tack!

    Vilken toppenman du har Elle!

    SvaraRadera
  31. Åker hem för en blixtvisit för handvändning av mina katter...så de inte får liggsår tills jag kommer hem igen i morgon...

    ses snart

    SvaraRadera
  32. Mycket rar make, som vanligt förstår jag tyska utmärkt men har legat av mig kapitalt med att prata!
    Trots att min "bästis" är tyska är jag handlingsförlamad när det kommer till att frambringa tyska läten själv.
    Märkligt.
    Jag var ju ganska bra på det en gång i tiden?
    Nåväl, jag ska lägga lite krut på att jaga rätt på Ezter!
    Auf Wiedersen!

    SvaraRadera
  33. Klart vi stannar tills i mogon Caja!! Såååå, det var inget ufo i skogen?

    Hej mångmamma, kul att ses :) har du paj? Mums.....

    Någon som vill byta en äggmacka mot en moccaruta? 4U2?

    SvaraRadera
  34. Men Caja; jag hann ju inte in till Ezter före dig! Seså, jag har också jagat på henne nu!
    Snälla Elle, är det ok om jag lånar ett plåster av dig - du slipper få tillbaka det - skavsår är lätta att få om man som jag mest är van att harva runt i bil.
    Eller bara kortare sträckor på gården!

    SvaraRadera
  35. Lippe, Lippe, min nyfunna vän!
    Trevligt att råkas igen!
    Uppskattade verkligen din beskrivning av Blogglandia igår - tack!

    SvaraRadera
  36. Oj vad ni har mat med er!
    Knytis igen va?

    Malla, din kladdkaka var jättegod!
    Ursäkta att jag försvann en stund, var tvungen att laga lite mat till ungarna...de stod med ansiktena tryckta mot rutan och undrade varför en massa människor äter mat på terrassen.

    Surkål?
    Nej, man lär sig av sina misstag.
    Det blev spaghetti!

    Pia, hur är det med dig? Hoppas du inte gjorde ialla dig...Tack Mångmamman, för hjälpen!

    Nä, nu skrapar vi ihop sista smulorna av kladdkakan...*smask*

    Caja, det där med kaffe på sängen gäller bara på söndagar...men du kan sova på soffan om du inte orkar köra hem!

    SvaraRadera
  37. Elle i min värld ÄR det söndag i morgon.... ;-0

    är det någon som sett malla....hon bara lade sig ner för att lukta på våren lite..sen har hon inte synts till....Bonden som ropade "hästtjuv" efter henne ringde kanske der polizei....shit..hit med ficklampan, vi måste gå skallgång...

    är det någon som har en spårhund???

    Jo, jag har varit hemma och handvänt katterna...det gick fort...flög förbi fartkamerorna...så ja, jag är med på ett antal bilder nu...

    SvaraRadera
  38. Hemskt vad det *fjäskas* för Lippe.....

    sätter mig i barnens lekstuga och surar lite...

    SvaraRadera
  39. Jag känner mig mobbad. Varför väntade ni inte på mig. Bara för att jag är lite äldre kan jag gilla långpromenader. Och ni gick miste om mina goda tekakor med ost (luktar inte) och marmelad - jättegod. Nu tar jag in på hotellet nere i byn. Elle vi ses i morgon.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  40. undrar varför det alltid är jag som blir det svart fåret....

    ska lägga upp en bild på mig på min blogg....

    Nu!

    SvaraRadera
  41. Caja, utan dig hade jag inte hittat Lippe!
    Kom igen nu, dina partaj vill jag akdrig mer missa och sitt inte och sura nu!
    Seså, hjälp mig med plåstret nu - ja, jag har tvättat fötterna.
    Det är inte de som luktar sauerkraut!

    SvaraRadera
  42. Nu är jag här! Förlåt jag blev lite sen, har varit på Vinterrevy idag :)

    SvaraRadera
  43. lite fjäsk går alltid hem...tack kära mångmamman...kom här med dina fötter...jag ska hjälpa dig....

    Nej, sauerkrauten är det Elles man som luktar av...*fniss*

    Jag har lagt upp en bild nu av mig själv inne hos mig....

    en riktigt fin en ;-D

    Kram på er alla, det är så himla kul att ses igen <3

    och Elle..goa Elle, tack för att vi får komma...jag undrar bara vad du ska säga när byborna sammankallar till byråd...

    SvaraRadera
  44. Underbart Ezter.
    Ta lite paj, vettja!
    Var revyn bra!?

    SvaraRadera
  45. men heeej Ezter...hahahah du kom iallafall...kul...ska du också sova över...

    SvaraRadera
  46. Jag har kex och ost med mig om ni vill ha...och givetvis vin till Mångmamman som missade min flaska igår. Trots att hon säger att hon själv har med sig ;)

    SvaraRadera
  47. Ezter, du är för rar! :)
    Men attans - vem är det som ramlat av hästen.
    I alla fall är det en skenande häst som kommer därborta, vem saknas?

    SvaraRadera
  48. Oj vad har jag hamnat i? Är det snillen som spekulerar eller? Hihi
    Hur som helst ser jag att du bor hur vackert som helst.
    Fortsätt nu med munhuggandet och kram på dig.

    Maidi

    SvaraRadera
  49. Jag ramlade tyvärr av hästen så nu vill jag ha vinet som någon lovat mig..

    SvaraRadera
  50. Har ni hittat Malla nu eller?

    Värst vad ni äter!! Knytiset häromveckan var ju ingenting mot det jag ser här idag.
    Kanske vi ska diskutera det där med städningen nu...jäkla massa smulor här...

    CAJA! NEEEEEJ!
    Det är inte barnens lekstuga du sitter i...vi har ingen lekstuga....det är grannens HUNDKOJA!!!!

    Caja...är du ok?
    Här...plåster...om det blir över kan du ge resten av plåstrena till Mångmamman!

    SvaraRadera
  51. Black Iris; Vin kommer...!
    Caja, ro hit med ett plåster och du Elle; Ge mig bara en sopskyffel så kommer en mångmamma virvla fram över golven och göra det smulfritt igen!
    Iris..ta inte allt!

    SvaraRadera
  52. Vänner, måste kasta små huliganer i blöt och sedan lägga dem till tork i sina sängar.
    Återkommer!

    SvaraRadera
  53. Hahaha! Caja , hittade du någon hundfäll????
    Kom hit ska jag fjäska lite för dej :) Verkar som om det kan bli fler som stannar över på hotellet...

    Hittade någon Malla eller drog hon i förväg till byn kanske...

    Hej Ezter! Kul att du oxå släntrade hit!

    Tar en lampa och går en sväng och tittar efter Malla..

    SvaraRadera
  54. Kanske Malla följde med Polargrevinnan till hotellet i byn?
    Synd bara att det inte finns ett hotell...

    Jag ska göra som Mångmamman nu...tvinga ungarna i säng. Blir inte lätt.
    8-åringen blir hemma imorgon p g a feber och nu börjar dottern "känna sig dålig"...typ.

    När de är i säng kan vi ju sätta oss inomhus. Det börjar bli lite kallt...blir säkert frost inatt igen.

    Tack Mångmamman, schyssst av dig att sopa rent!
    Om du bara visste hur Caja och Lippe skräpade ner när jag hade tårtkalas.
    Men de har bättrat sig, måste jag säga.

    Börjar det inte bli lite mycket vin där borta i hörnet...?
    Hallå?
    Vem är det som har somnat där?
    Black Iris, är det du?
    Kanske det är Malla!!!

    SvaraRadera
  55. Har ni saknat mig vänner....ee...jag somnade nog lite där...i grannens hundkoja...oops..jag som inte ens dricker..virrig ändå..jo, jag erkänner det är jag.

    Malla har vi inte sett....det är nog den svarta irisen som ligger där....

    jag går och kollar....

    Tack älskade Lippe....vi får hålla ihop lite du och jag...Elle skvallrar visst om oss...*fnys*

    Drar till "solsidan" ett tag men återkommer...

    SvaraRadera
  56. Åh, men Black Iris...snodde jag kanske ditt vin? Jag bjöd lite på Mångmamman! Ja, Caja, jag får nog oxå sova över, börjar bli lite trött nu...
    Men revyn var bra! Mycket sevärd :)
    Känns som om det var jag som trillade av hästen faktiskt...

    SvaraRadera
  57. malla inte funnen än....kan någon gå ut med rikslarm?????

    jag går och hälsar på min bror i Cologne så länge...

    SvaraRadera
  58. Ok, ungarna ligger i sängen, ni kan komma in nu!
    Maken kollar tv, men jag lovar att vi inte ätit sauerkraut idag...

    Jag har anmält Mallas försvinnande, men är rätt säker på att hon följde med Polargrevinnan för att leta hotell.

    Caja, tänk på att inte missa sista tåget från Cologne!

    Woaw, vad vinflaskor det ligger här. Ni får allt hjälpa mig att bära dem till glascontainern imorgon.
    Vem sover över?

    SvaraRadera
  59. I'm back vad snälla ni e som håller koll på mig så jag inte uppslukas av dofterna av våren eller kanske jagad av hästägare, "hoppla,hoppla".....
    Jag har mer kladdkaka om någon vill ha..

    Ich bin.....

    Kärlek

    SvaraRadera
  60. Hej Malla!!! Så skönt att du är här igen!

    Tack Elle för att vi får komma in, det börjar bli kyligt! Frågan är om du vill ha en snorkråka här inne?? Har åkt på sta´ns blixtförkylning och drar nog mej hem och kurerar mej. Tack alla för dagens äventyr, som vanligt väldigt trevligt.
    Det är så himla vackert här hos dej Elle, lägg ut bider ofta!!

    Hälsa Caja att hon inte behöver tänka på mej för hemfärden, jag tar internetexpressen hem :)

    Kram på er allihopa, Malla, jag tar en bit kaka till som färdkost...

    SvaraRadera
  61. Tack och lov att du är tillbaka malla, du får inte skrämmas så....VAR har du varit??? vi har letat så...

    Mer kladdkaka...ME LIKE!!! glufs glufs smask...fast lite fint då så att jag inte spiller ;-P

    Var är Git ikväll...och han den oumberlige???

    Åker du hem nu Lippe???

    Jag sover över...om det är ok??

    SvaraRadera
  62. Åh vad varm och skönt det var att få komma in...är Ezter kvar...hon hade visst lite kex och ost med sig...

    Fast nej, jag står över då kex smular så mycket och det är bara jag som får skyllen för att Elle får städa livet av sig efter festen...

    Om jag tar ett med mig och går ut när jag äter det???

    jag gör det...jag håller mångmamman sällskap när hon röker...

    Kliver ut genom dörren..jag lånade makens stövlar...men guuuud vilka stora fötter han har den karlen!!! Finns det så stora skor här i tyskland????

    Hallå mångmamman...det är bara jag caja...

    SvaraRadera
  63. O my, va ni snackar...!! ;D

    Tur att jag inte behöver gå på riktigt, för jag har just varit på mitt först step-up pass på 1,5 år...jag är döende just nu...!!!!!!

    Finns det kladdkaka kvar??? Jag tror jag behöver det NU!!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  64. Nu är mina små också nerpackade i sängarna.
    Ezter, jag har ju sagt att det bara är att förse sig själv av vinet...
    Sussa gott Lippe.
    Var är Polargrevinnan? Kan ingen introducera mig för henne också, känner mig lite blyg! *ler stort*
    Elle, självklart hjälper jag till med tomglasen imorgon!

    SvaraRadera
  65. "Himla" kul har det varit idag, jag har fått så mycket klorofyll som jag klarar av en vårdag i januari,fniss.
    Jag tar och lånar Cajas matta ikväll (lovar att hämta er imorgon)!!
    Jag kommer gärna igen för nya härliga turer(läs stapatser)i naturen...
    Ein gutes nacht wünche ich er(ursäkta måste öva lite mer tror jag)

    Ps. Tar med mig mer kaka nästa gång... <3

    SvaraRadera
  66. Caja, ska du ut och ro?
    De där stövlarna tar dig nog ända till Amerika..
    Frida, hoppas du slipper träningsvärk imorgon!
    Malla, kul att springa på dig här.

    SvaraRadera
  67. Lova att du kommer tillbaka malla...mina katter måste handvändas i morgon så att de inte får liggsår ju..det vet du...

    Hahahaha mångmamman...ja man skulle kunna tro det men jag hittar inga åror...

    visk, visk...inte ser han ut att ha så stora fötter....

    Han gömmer dem under filten....jaha...
    förståeligt...

    Polargrevinnan behöver du inte vara rädd för, det är en trevlig kvinna med näsa för konstiga foton....

    Lite tokig precis som alla vi andra....

    Klart vi hjälps åt i morgon...efter morgonkaffet på sängen...

    SvaraRadera
  68. hej Frida...välkommen in i gemenskapen ;-) sätt dig här hos mig så kan vi äta lite kladdkaka...om du sitter riktigt nära så slipper kanske jag få skyllen för alla smulorna...

    SvaraRadera
  69. Nu får ni ursäkta tjejer...efter den långa resan hit....samt att jag varit här ruskigt skitlänge är jag duktigt med trött(så säger svågerhunken) så nu doppar jag bakdelen och därmed heeela ryggen ner i den sköna soffan som står här i elles gästrum.är det ok, elle??? finns det plats till de andra ändå??? Om jag somnar kan någon lägga på mig en filt då????


    Hörde jag maken ropa innifrån rummet hur jag vill ha kaffet i morgonbitti......


    ja då hörde jag rätt....

    Svart tack!

    Drar mig tillbaka nu...tack vänner...ni är alla underbara...snyft, snyft...nu blev jag lite sentimental....

    SvaraRadera
  70. *kommer tassandes med en filt*
    Hysssch, caja slocknade visst, bäst vi låter henne sova.
    Tusen tack för ikväll Elle, jag tänkte också dra mig hemåt men självklart kvistar jag över och hjälper dig röja upp imorgon - om du vill!?
    Ta hand om er, alla tjejer!
    Ses.

    SvaraRadera
  71. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

    SvaraRadera
  72. Vad skönt att du kom tillbaka Malla. Caja var rätt orolig och sprang omkring här med ficklampa i kvarteret.
    Grannarna blev inte glada när hon bländade dem medan de satt framför tv:n...

    Frida...du är rolig du, först träna och sen sitta här och klämma i dig kladdkaka! *ler*

    Stövlarna är väl inte alls stora...storlek 45! Dessutom är det sonens stövlar och inte makens!

    Väckarklockan ringer 06.20 imorgon. Vem har kaffet färdigt till mig när jag kliver upp.

    Caja?
    Var tog du vägen nu?
    Gör du kaffet?

    SvaraRadera
  73. Undrar om Caja hör väckarklockan....?
    Tack för hjälpen Mangmamman!
    Vi tar hand om soporna imorgon...nu är jag trött jag med. Var rätt ansträngande med vandring och allt...ätande...*rap*
    Oj, ursäkta!
    Kul att ni var här.

    Gud vad hon snarkar där...Caja.

    SvaraRadera
  74. Jag V.E.T att jag snarkar......påminn mig inte....jo...jag vaknar nog.....zzzzz...zzzz...ZZZZZZZZ...zzzZZZZzzzz

    SvaraRadera
  75. Vi köper den där tomten...hjälps vi åt att bygga eller?????

    mvh/maken till tokan från skåne

    SvaraRadera
  76. Käre "Maken till tokan"
    (vilken av dem...??? *fniss*)
    Självklart hjälper vi till att bygga.
    Maken (till tokan i Tyskland) har ju t o m en grävmaskin!!

    SvaraRadera
  77. Va har alla somnat nu, just som jag vaknade till liv igen... Jag tog en tupplur bakom soffan för det blev lite mycket vin...

    SvaraRadera
  78. Jag är fortfarande vaken!
    Är ju omöjligt att sova i det här oväsendet...visste inte att en kvinna kunde snarka värre än min man!!

    Caja!! vakna!!

    SvaraRadera
  79. öppnar ena ögat....

    ...mycket försiktigt...

    känner efter med näsan om det luktar kaffe...

    ...det gör det inte....

    stänger besviket ögat igen....

    så synd att jag inte vaknade när ni kallade på mig....

    SvaraRadera
  80. Nu är jag här,var är du Caja, var tungen att gå ut med hunden först man vet inte hur lång tid det tar hem med tanke på alla stopp vi kommer att göra.
    Jag har fixat handvändnig av katterna dina så vi har dagen på oss...

    Tusen tack Elle och vi ses *blink*. <3
    Sviccchhh....

    Kärlek...

    SvaraRadera