onsdag 26 januari 2011

Rensar rent!

Nu har jag samlat ihop tomma niveaburkar (och Glühweinflaskor...*blink*) samt tvättat handdukar och även förklarat för grannarna varför huset var fullt av badrocksklädda kvinnor hela söndagen...
Spa-söndagen var en större succé än jag någonsin hade vågat hoppats. Egentligen trodde jag att Caja (som tjatar om söndagskalasen) och jag skulle sitta nästan ensamma och pilla bort ludd mellan tårna.
Men bloggen slog besöksrekord under söndagen!
Tack alla ni som kom, det var jättetrevligt att ha er här!
Och jag upprepar för femtioelfte gången:
Det är synd att det inte var på riktigt!
(fast å andra sidan hade jag verkligen haft problem att förklara det där med badrockarna för grannarna...*fniss*)


*ler*

Jag tycker att det låter som om de flesta av oss har behov av lite spa (eller Glühwein...) i dessa mörka tider.
Fler som är trötta...?
Nu är det verkligen dags för solen att titta fram igen. Jag räknar dock med att de närmaste veckorna blir rätt "tunga"...och då pratar jag inte bara om vikten.


Nu får våren gärna komma!!

Inte blir det roligare av att behöva vistas HÄR...


fast det är lite mer städat idag. Jag kan se bordsskivan igen!!!
Har en del pappersarbete att ta igen...som man kanske kan se...*harkel*...men när jag är färdig med det ska jag fixa till min kontorshörna. Detta är förklaringen till att jag varit lite frånvarande igen. Snart är jag tillbaka med full kraft igen!

Så, nu dyker jag in i pappershögen igen!!
Vi ses! Ha en skön dag!
Kram
Elle

12 kommentarer:

  1. Shit också har det varit Spaweekend hos dig och jag har missat alltihopa! Vi är ju kompisar du och jag Elle.....känner mig lite bortglömd....! Eller kanske felet ligger hos mig som läst för dåligt på din alltid fina blogg sista tiden!
    Eller är du orolig att jag inte sköter mig bland dina bloggvänninor.....jag vet att min blogg framkallar viss osäkerhet...(ler)
    Men hade jag varit med så hade jag lovat (nästan) att behålla badrocken på, okej, jag hade nog inte knutit skärpet, men va fan lite får man bjuda på när det är fest!

    Ja du Elle, det var lättare att skriva till dig när jag jobbade mer i byggsvängen, lite mer varierande tider, nu jobbar jag mest kvällar och helger så jag kan hjälpa Lilla frun på dagarna!
    Fast snart vore det idé att samla ihop oss, vi dina Bloggvänner så gör vi ett sjuhelvetes bloggkonvent och kommer ner till dig i Tysklad, med spa och allt!
    Hyr en buss med chaufför fyller den med partyglada bloggare! Självklart är jag reseledare!
    Skulle fungera......helt seriöst!
    Men vi kan ju bo på hotell! (ler)
    Ha det Bäst!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  2. Piiiuuuwww.....nyss hemkomna är vi moster Malla och jag...det tog ett tag att gå ända hemmifån ditt du.... Nu sitter vi här med kalla tår och varmt hjärta...får vi komma tillbaka och värma oss????

    Puss och kram från oss båda/malla & caja

    Ps.på vägen hem passade vi på att köpa mer Nivea....

    SvaraRadera
  3. Är fortfarande avslappnad och nöjd :) så tack än en gång!!
    Jag har också sådana där papperhögar liggandes. Men det brukar i mina högar finnas ganska mycket man kan slänga, iaf gör jag det!! Våren kommer, här har jag sju grader kallt på baksidan av huset och på framsidan töar det så det skvalar! Härligt!
    Ha det bäst ♥

    SvaraRadera
  4. Vi tackar för en underbar spa-stund hos dig, hade varit kul om några av oss kommit dit på riktigt o stått utanför i morgonrockar.
    Ja allt e fan pest nu..ikväll ska vi dock ha kul en stund :)

    Kramkram Git

    SvaraRadera
  5. Oj, oj! Akta dig så du inte fastnar under ytan...he,he!!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  6. Dom där pappershögarna ser ut som om dom var härifrån. Bara det att här ligger hela matsalsbordet fullt och under tre dagar har vi sagt här hemma att vi skulle gå igenom högarna....men det kommer upp så många andra roliga saker att göra....

    Vad blir det på söndag, tro? Bjuder du in igen eller får det vara bra med spasöndagen?

    Ha det gott i vårvintern, eller vad man nu kallar den här tiden.

    Kram fr Agneta

    SvaraRadera
  7. Tack för ett sköönt spa, det var välbehövligt!
    Du får anordna det lite oftare...Fniss!

    Vilken härlig hög du har, det ser ut som hemma hos oss.....

    Trevlig helg!
    Kraaam Therese

    SvaraRadera
  8. Tja jag har egentligen igen lust att ta av mig morgonrocken alls i dessa tider.. Igår frös jag så jag skakade - hade tyvärr tagit mig ut till ridhuset i mina vanliga vinterkläder och det var en stor miss.. det fick bli ett hett bad sedan för att tina upp bakdelen!!
    Ha en härlig helg!!

    SvaraRadera
  9. Ehhhh...hhhrrmmmm *harklar mig* jag har givit bort just den hunken....men jag gick in till Lippe och frågade om du kunde få låna en liten bit.....

    SvaraRadera
  10. Jag är fortfarande sur för att jag missade ditt Spa:(
    Hallååååå....hör du mig där i pappershögen!!!!
    Hoppas det går bra med rensandet!!
    TREVLIG HELG!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Härlig blogg; här kommer jag att titta in oftare :D

    Njut av din fredagskväll! Kram M

    SvaraRadera
  12. Ha ha ha...ja vi var nog inne hos varann samtidigt öööh....
    Jag vill absolut komma om det blir nått på söndag! Men nu är det ju så att jag har jobbarhelg så OM jag inte dyker upp igen så håller jag på att slita ihop till bröfödan.....ja bara så du vet!
    Hoppas du får dig ett gott glas vin ikväll för du måste ju skölja ner allt pappersdamm he he....

    Nä...nu kilar jag in till caja det är visst fest på gång!
    Kram igen!

    SvaraRadera