torsdag 31 maj 2012

Gräsligt!

Det finns inte bara fördelar med det fina vädret.
Nu börjar hösnuvetiden...*suck*
Jag har allergi mot gräs.
Jamen hallå - kolla in headern! Jag är formligen
inbäddad i gräs. Hela min omgivning består av
den ena ängen efter den andra - fullproppad med
GRÄS!


Kan man tänka sig en gräs(l)igare tillvaro?

När man har grässallergi ska man inte ha
 fönstrena öppna.

Det är nu nästa problem kommer. För jag har
kvalsterallergi också.
När man har det ska man öppna och vädra ofta...

Fattar ni mitt dilemma...?

Jag vädrar som vanligt och hänger naturligtvis
ut mina sängkläder så att så mycket pollen som
möjligt kan fastna där.

Nu ska jag försöka ta en joggingrunda. Har
en del glassbägare att bli av med. De har en
viss förmåga att fastna på höfterna.

(Vissa av er ser mig nu springa omkring med
glassbägare på höfterna - jag menar naturligtvis
de överflödiga kilona!)


Ha en fin torsdag!
*atschiiiii*
Kram

(Jag nyser på tyska om någon undrar)

8 kommentarer:

  1. Gräsligt tråkigt för dig med din allergi. din hmm min bild av dig springande med glassbägare på höfterna (fniss) platsar vilken komedi som helst.........

    Kärlek....

    SvaraRadera
  2. Och du tycker att JAG är besvärlig?!? *ler lite grann*

    SvaraRadera
  3. Vem har inte hösnuva.....! Där fick du! Skojar, men jag har haft det sen jag var baby och jag är bara glad så länge det inte kryper ner i luftrören. Men visst, man är skitsnyggare (!!!) än vanligt med röda ögon och svullen näsa den här tiden, ända tills höet kommer in!
    Atjooooo!

    SvaraRadera
  4. Min man tål inte heller gräs. Här är ett enda långt snörvlande när han är hemma. Himla jobbigt att lyssna på. Fast det är förstås jobbigt att snörvla hela tiden också. Har jag hört.

    SvaraRadera
  5. Gräsligt vacker omgivning, men du bor ju på fel ställe då, juh. En del av året i alla fall...

    Äh, handskar, pfft! Lite skit i magen rensar under naglarna, eller hur var det nu...? ;)

    Önskar dig en toppengo helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det gäller ju att ha det vackert runt sig när man lider..här är en till!

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  7. Du har väl medicin vännen?

    SvaraRadera