fredag 18 maj 2012

Något man inte bör göra i Tyskland...

...en HELGDAG,
är att komma på idén att börja klippa gräsmattan.
Den ende som får klippa gräset och föra oväsen
en helgdag - därtill räknas söndagar - 
är bonden. Naturligtvis gjorde han det också.
Klippte ängen utanför vårt hus på självaste
Kristi Himmelfärdsdagen.
Allergiföreningen tackar för det!
*snörvel*

Om man blickar ut genom köksdörren, över
dammen, ser man ängen där bonden jobbar.


Det enda jag klippte var ett par örter till
årets första
"Kräuterbutter"

Sen dukades bordet med bakad potatis
och sallad medan maken grillade.
Ser ut som om han försöker krypa in i
grillen själv. Men det är kotletterna han
vänder och inte det helstekta fläsket.
Vad skönt det var att kunna sitta utomhus
och äta kvällsmat. 


Idag är det "normal" dag igen och man får
föra oväsen fram till lunch. För något annat
man bör undvika är att föra oväsen under 
"middagspausen". Det innebär att man ska 
vara tyst mellan tolv och tre....

Inte lätt att få något gjort i det här landet.

Ha en skön fredag!
Kram

7 kommentarer:

  1. Haha, du är tokig alltså!
    Krypa in i grillen o steka fläsk..
    Det är hårt att leva på landet, inser jag.
    Du kanske skulle bli bonde!

    Kraam

    SvaraRadera
  2. Hej Pernilla
    Vad roligt att du hittat till mig och nu kunde lotsa mig hit till din fina blogg
    Nu ska jag läsa lite här och upptäcka din cybervärld
    Ha en fin helg och njut
    kram
    Emma

    SvaraRadera
  3. Haha, ja hur kunde det här gå? Tankekraft kanske...Elle, jag hade tänkt skriva att du skulle leta dej till bloggen "Livskrafter"....och hupp! Den fann dej :)
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Oj, måste man vara tyskt mellan tolv och tre också? Skit! Det visste jag inte... När FÅR man göra något då? Min granne upplyste mig försynt om att jag inte borde rensa ogräs på söndagen. Själv klyver han ved klockan sju på lördagsmorgonen och väsnas fantastiskt. Men det är väl skillnad förstås? Ibland gillar jag Sverige bättre... ;-)

    SvaraRadera
  5. Vilka regler...Har du fått många utskällningar innan du lärde dig dom? ;)

    SvaraRadera
  6. Om man skulle flytta dit? ;)

    SvaraRadera
  7. Ja, hjälp, så mycket viktigt att förhålla sig till, det verkar svårt ;)

    Ha en fin helg, Elle!

    Kramar

    SvaraRadera