måndag 17 november 2014

Till salu

Huset vi byggde för ett par år sedan är till salu
och samma dag som vi skiljdes fick jag ett mail från mäklaren
att en familj är intresserade och nu vill ta sig en närmare titt.

Woah...
Även fast jag inte bott i huset sedan över ett år,
har jag lagt ner mycket jobb, svett och tårar,
varenda del av huset har jag noga valt ut.
Kök, kakel, golv, kranar, tak, puts, you name it...

Jag har i stort sett förtecknat hela planlösningen
så att arkitekten hade ett enkelt jobb
(han bara ritade in alla fel...suck...).


Detta bytte jag ut mot en liten trea vid en stark trafikerad väg
och det känns hårt nu.

På ena sidan av huset har man världens härligaste
utsikt, med ständigt växlande naturunder....


...och på andra sidan har man snabb tillgång till
en härlig promenadskog.

Ibland undrar jag vad f-n det är jag håller på med.
Just nu har jag en känsla av att allt jag gör blir fel.

Men hur var det de sade?
Allt blir bra?

Kram

9 kommentarer:

  1. Jag kommenterade, men det kom bort. Det är ett fantastiskt hus, men bara ett hus......viktigast att du kommer att må bra!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Håller med Snäckan! Bara ett hus.
    Allt jag gör blir också fel nu, så då är vi två. Man försöker hjälpa, men stjälper istället osv. Hela tiden. Igår tänkte jag att det sär hålet är nära, men så f-n heller, det ska inte få dra ner mig! INTE DIG HELLER! Hall ut, det blir bättre!

    SvaraRadera
  3. det är bara ett hus(mycket fint hus) - men DU har valt - och nu bara framåt framåt! margareta

    SvaraRadera
  4. Det är säkert så, att allt kommer att bli bra, men det kommer säkert att ta ett tag, och det måste det få göra... Jag tyckte det var lite småtragiskt när vi sålde vårt hus som vi byggt själva. Jag visste i stort sett var alla spikar satt, så visst kändes det och då var det ändå självvalt och det är ju alltid väldigt många gånger värre när det blir påtvingat. Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, livet har sina ups and downs och eftersom det är downs nu så vänder det säkert snart!! Fast det kanske inte känns så just nu. Måste tillstå att huset ser underbart ut och läget lika så. Du ska se att något annat trevligt dyker upp någon gång i framtiden.

    SvaraRadera
  6. Åh.....jag vet hur det känns :-( du får trösta dig med att du/jag hade det en tid i alla fall. Kram ♡

    SvaraRadera
  7. Det blir bättre gumman! När du minst anar det så vänder allt! Jag loooovar!!!! :) Kram!

    SvaraRadera
  8. Ååååh jag förstår precis vad du menar. Har man lagt ner så mycket av sig själv i ett hus känns det skitkonstigt att någon annan ska få "glädje" av det. Men som övriga säger - trots allt är det bara ett hus.......
    Kram

    SvaraRadera