onsdag 12 november 2014

En dörr har stängts

Tack alla ni som tänkte på mig!

Inget man kanske borde förstora upp,
det där med att skilja sig. Men det är en förändring,
inte bara för mig.
Vi har fyra barn, som alla tar skilsmässan på olika sätt.
Den ena ville rymma, en annan tycker att det är bättre nu.

Otroligt egentligen hur snabbt man avslutar ett långt äktenskap.
Jag tror att hela proceduren tog tio minuter.
Det fanns inget att diskutera, inget att bråka om,
bara ett par formella frågor och allt var färdigt.


Fast jag måste vänja mig vid tanken.
Jag är skild.
Konstig känsla.
För långt där inne är min man fortfarande min man.
På något sätt.
Dessutom är han pappa till mina barn.
Defintivt.

Allt är som förra veckan,
fast ändå inte.

Jag är ok.
Allt blir bra.
Tack!

Kram

4 kommentarer:

  1. Här kommer en kram från mig också!

    SvaraRadera
  2. Ja. Det blir bara bättre och bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  3. en jättetättekram!
    Ni har - och kommer att ha - mycket gemensamt och det är barnen. Nu ska du se till att bara tänka på dig och ditt bästa (barnen kommer så sakteligen att växa in i den nya situationen, de har sina kompisar) - jag prata om dit bästa. Gör något , eller intressera dig för något som är kul. Där du bor finns det säkert en massa pubar, ta en öl nån kväll på puben. Du ska veta, du kan klara mera än du tror. margareta

    SvaraRadera