tisdag 11 november 2014

Dan före dan

Idag är det dan före dan.

Imorgon har vi tid för skilsmässa.
Egentligen en kort procedur som är avklarad på ett par minuter.
Men ändå.
Det är slutet på 21 års äktenskap.

Jag kände mig lite extra yr idag
och det var inte ryggen det kom ifrån den här gången.

Lilla dottern hotade med att rymma hemifrån
om vi skiljer oss.


Men sen kom hon på andra tankar,
och lovade att stanna hemma för hon älskar mig ju....

Vi tog ett tjejsnack,
där jag förklarade att, egentligen kommer det att vara
precis som idag och de senaste månaderna,
med skillnad från att vi har det skriftligt.

Och att det är ok för min del om pappa träffar en ny tjej,
och att det är ok om hon tycker om den nya tjejen,
för jag kommer ju alltid att vara hennes mamma
och pappa förblir pappa.

Och om jag lär känna en ny man är det ok det med,
men bara om han är snäll och
 om jag lovar att inte ge honom tungkyssar i början.

Jag lovade.

Kram

5 kommentarer:

  1. Lätt löfte att ge :) Tänker på dig i morgon!

    SvaraRadera
  2. tänker på dig! Aber kopf hoch. margareta

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig och hoppas att cyberspace bär mina styrkekramar ända bort till dig. ♥ Catarina

    SvaraRadera
  4. Kan du hålla det löftet? Lycka till imorgon <3

    SvaraRadera