onsdag 21 maj 2014

Varmt

Nu har det blivit riktigt varmt här
och under tisdagseftermiddagen simmade kvicksilvret
strax under 30 grader.

Bönderna passade på att snabbt slå hö.
En ljuvlig doft av sommar spred sig.
Jag är tacksam att min allergi håller sig i gränser
och att jag kan ta en morgonpromenad utan att lida.


Här har sommaren verkligen kommit.
De första fläderblommorna har slagit ut.


Likaså kan man nu börja odla de första smultronen.


Gräslöken i "gamla" trädgården blommar,
medan den i nya trädgården endast bär knoppar.


Kan man annat än njuta av det naturen 
nu bjuder på?

Ha en fortsatt fin vecka!

Kram

6 kommentarer:

  1. Här har vi också sommar. (Nästan så att jag skriver att det är för varmt, men det gör jag väl inte?!)
    Inte för att vi har några smultron eller fläder, men det mesta knoppas och frodas.

    Björnbäret, ja, sedan jag skrivit inlägget gick jag ut och kollade närmare på klängaren och den har inga taggar. Men vindruva? Ja jag får väl smaka på bladen och återkommer, om jag inte blivit förgiftad!

    Fortsätt njut av sommaren!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. O här kände vi oss malliga med våra 23 grader o att det ska bli 25 i morgon...plus sol. Det e ganska ovanligt för oss här vid kusten att det blir så här varmt nu under försommaren som man får kalla det för.
    Men tyvärr har jag ingen glädje av det här vädret då jag e inne i ett smärtskov igen o kan inte gå ut mer än till min säng på balkongen som nästan blir för varm nu i det här vädret. Det är även därför jag inte orkar skriva på min blogg jag håller på o samlar mig o jag har flera ideer som måste bli skrivna.
    Kramis från en Pockethexa som e lycklig över att min morsdags jordgubbe som blommar o den jag fick för två år sen av min äldsta son. Ha det bra o jag njuter av dina vackra foton du kan du <3 !

    SvaraRadera
  3. 27 grader hade vi idag. Det är varmt i inlandet, så där föredrar jag skuggan ;) Bra du skrev om gräslöksblomma. Förr sa de ju alltid att om gräslöken gick i blom skulle man inte äta den. Men nu kan man ju äta blommorna också :)

    SvaraRadera
  4. Men, ni är ju flera veckor före oss - igen - och som vanligt. Ordningen är återställd ;-)
    Ett litet tips från en gräsallergiker till en annan, jag började för 1,5 år sedan en behandling (i tablettform) mot gräsallergi. Och dra mig baklänges, det funkar faktiskt. 1,5 år kvar sen ska min allergi vara nere på nivåer att man inte behöver mediciner längre :-))
    Jo förresten, vi har också fått lite värme Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Hej! Har nu hittat tillbaka till bloggvärlden. Ny blogg i stället för "Trumsan bloggar" - House of Freppsi - välkommen att titta in till mig om du får lust - www.houseoffreppsi.blogspot.se
    Kul att se att du fortsatt under alla dessa år som jag haft "bloggtorka!
    =))

    SvaraRadera
  6. Nej, nu njuter man verkligen. Fast det där med hö, nja, jag nyser bara jag ser det, men jag tycker om det i alla fall.
    Agneta kram

    SvaraRadera