tisdag 13 maj 2014

Glad frukost

Nu när det regnat och varit kyligt alldeles för länge
känner man sig lätt lite
drar-täcket-över-huvudet-väck-mig-när-sommaren-kommit

Men frukosten är iallafall glad...


...tyckte 11-åringen och gav mackan ett par ögon
och ett
leende.

Lika glad blev jag i söndags när vi hade
 MORS DAG här i Tyskland
 och dottern kom och uppvaktade mig med frukost
på sängen. Jag blev väldigt överraskad...typ...eftersom 
jag själv hade förberett kaffemaskinen
kvällen innan och fått order om att stanna i sängen
om jag vaknade före henne.
Ingen fara. Jag sov som en klubbad säl och vaknade först
när hon stod bredvid min säng med en frukostbricka.

Kaffet var färdigt och hon hade brett ett par
små minismörgåsar av en fralla.

"Mamma, gör det något om den är från igår?"
undrade hon och syftade på frallan.

"Nej, det gör inget" svarade jag med ett leende
och tog en tugga
i det
torra
brödet 
från

hm

förra veckan?

Detta är en färsk fralla med ost och tomater...mmmmm.

Så kändes det iallafall.
Men det är tanken som räknas och jag höll god min
medan jag tuggade i mig en minismörgås.

Annat gott från förra helgen 
kan ni läsa om i min andra blogg.
Varning för en viss överproduktion av saliv.

Kram

4 kommentarer:

  1. Vilket härligt uppvaknande! Jag har full förståelse för att den frallan kunde vara hur gammal som helst men smaka gott ändå...

    SvaraRadera
  2. Vad gör det att frallan var gammal, det var ju så gulligt gjort! Du hade dessutom kaffe att skölja ner smulorna med ;)

    SvaraRadera
  3. Tycker tyvärr inte om frukost, men tycker om din blogg! Trevligt att läsa något av en annan utlandssvenska.

    SvaraRadera
  4. Så gulliga barn du har - och underbara mackor!

    SvaraRadera