fredag 16 maj 2014

Strålande utsikter

 Ä N T L I G E N !!!!
Efter en hel evighet av regn, mörker och kyla
har solen idag hittat tillbaka.
Det var nog räddningen för mig, annars hade
jag dragit täcket över huvudet.
Jag är enormt väderkänslig och kämpar mig
igenom regnperioderna med trötthet och huvudvärk.

Idag kunde jag äntligen ta en morgonpromenad i solen.


Med en nästan barnslig förtjusning
gladde jag mig över varenda liten solstråle.


I skogen kunde man verkligen se hur solen
strålade mellan träden.
Dessutom har allt det gröna vuxit
gräsligt fort....


Bönderna har redan börjat klippa gräset.
Det känns verkligen som sommar nu.

Visst är det en härlig känsla att lyfta blicken
och se blå himmel mellan de gröna trädens kronor.


Aj löööv it!


Jag tog en liten runda till gläntan
där vi förra sommren begravde vår kära katt Aslan.
Det är ett av de finaste ställena i skogen.


För att markera platsen hade jag planterat en kärleksört.
Det var fint att se den börja komma upp.
Det kom en liten tår av saknad.

Jag kom även att känna lite saknad till Sverige,
när jag gick förbi lite blåbärsris. 


Det finns blåbär här, men inte i samma utsträckning som
i de sörmländska skogarna där jag växte upp.
Lingon har jag aldrig sett här, 
det blir lingon på burk för min del.

Nu ska jag njuta en liten stund
av den ljusa kvällen.

Kram

10 kommentarer:

  1. Så fina bilder :-)
    Vi har haft sol sen i onsdags då vi kom hem, du vet, solen följer oss ;-)
    Vi har massor av blåbärsris, men det blir inga blåbär, hönsen äter upp karten.... kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder! Ger en sådan lugn och härlig känsla!

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder, Elle - förstår att du njöt av den promenaden!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bilder! Det är som meditation att vandra genom en skog där solstrålarna silar ner genom bladverket...
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Visst mår man så mycket bättre i sol och värme.
    Just idag har vi bara haft värme och det räcker gott!

    Önskar dej en fin vecka.

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Åhhh så härligt, riktigt fint försommarljus i bilderna.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  7. Så fina bilder du bjuder på! Gillar när solen skiner igenom bilderna så där./Susanne

    SvaraRadera