måndag 19 maj 2014

Utflugna

Under förmiddagen var jag hos en granne.
Plötsligt hörde jag ett ständigt återkommande pipande.
Visste inte om det var en granne som glömt väckningen på
eller om man kunde höra bageriets ugn dit 
(för den piper som bara den när bullarna är färdiga).
Men det skulle betyda att det bakats tonvis med bullar.
Hade även funderingar på om det kunde vara
mitt brandalarm, men det låter dock lite annorlunda.

När jag kom hem fick jag svar på min fråga.
En koltrast höll konsert
och det resten av eftermiddagen.

Anledningen var antagligen att hennes ungar
lämnat boet och tagit sitt första försök
till flygtur.

En av dem hamnade vid min husvägg.


Liten och spröd satt den där och
funderade på vad den nu skulle hitta på.

Syskonen klamrade sig fast i grannens husvägg
och hängde där en lång stund.

Ingen av dem visade intresse i att vilja flyga.


Nu har det blivit fint här igen
och till onsdagen har de lovat temperaturer
strax under 30 grader.

Jag tycker att lite över 20 räcker.
Tvätten blir torr och man kan sitta ute och njuta.

Ha en fortsatt skön vecka!

Kram

3 kommentarer:

  1. Jamen så söt :-) Här kommer väl värmen också lite smygande, växlande med regn (både stillsamt och explosivt). Men vi får väl tro att det stabiliserar sig så småningom.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Vilka bilder du fick! Och en alldeles gratis, privat konsert :) Livet är gott ;)

    SvaraRadera
  3. jättefint foto på de små finns ju inget underbarare än koltrastens flöjtandes margareta

    SvaraRadera