onsdag 23 juni 2010

Tysk frukost

Idag blev jag bjuden frukost av min väninna!
Det var en absolut perfekt morgon, solen sken, det var vindstilla och lagom varmt.
Vi tog oss till ett ställe som jag aldrig besökt tidigare. Ett sånt där "hemma-blind-ställe".
Hur ofta har jag inte kört förbi på stora vägen och sett skyltarna...hur ofta har jag inte tänkt att jag ville köra dit. Det ligger 4 minuters bilväg hemifrån...man borde verkligen ta sig i kragen ibland.



Det är en gammal kvarn, som numera byggts om till restaurant. Bredvid den ligger en damm, där gässen sakta simmar omkring. Vi hade dock lite problem med att inte trampa i deras "efterlämningar" runt dammen.



Det var så himla fint och jag svor ett antal gånger över min enkla mobilkamera. Det gick verkligen inte att fånga känslan och det rätta ljuset. Men med lite fantasi kanske ni kan föreställa er resten.



Efter promenaden med hundarna satte vi oss utomhus och tog en typisk tysk frukost.
Vi var helt ensamma, men inte var vi ledsna för det - vi njöt av lugnet! (räckte ju med att vi satt där och snattrade...*ler*)



Kaffeservisen är typisk, iallafall häromkring. "Lökmönster" kallas dekorationen.



Det bjöds på olika sorters bröd, skinka, korv, hemgjorda marmelader, ost, grönsaker, äggröra och stekt potatis...
Gissa om jag blev mätt!!
Det var så himla gott och vi hade en trevlig stund tillsammans. Det här var absolut inte sista gången vi äter frukost där!




Och jag...? Tycks "min" hund Susi undra
(naturligtvis fick hundarna resten av korven vi inte orkade äta upp!)


Idag...men bara idag...får ni kalla mig "lyxhustru"...för det här kändes riktigt lyxigt!

Kram

9 kommentarer:

  1. Hej Lyxhustrun, att du missat det stället! *ler*
    Tjusigt, verkligen!
    :)

    SvaraRadera
  2. Åhh, vilket underbart ställe - rena drömmen! Vilken frukost sen - värdig en lyxhustru!
    Ha de gott och h en underbar helg. Kramisar Catarina

    SvaraRadera
  3. Denna frukosten var lyxhustrun värd till fullo tror jag. Men du....är det din hund??? Och är det en berner??? Jag har nämligen haft den rasen så mitt hjärta klappar lite extra för dessa ståtliga hundar.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  4. Oj vilken dag du haft, ser enormt idylliskt ut. Och jag blir ju nästan hungrig när jag ser den tyska frukosten. Tycker du lyckades bra med mobil kameran.. Kramiz Pia

    SvaraRadera
  5. Det låter mycket trevligt och ser mycket gott ut med tysk frukost. Omgivningarna var också riktigt tilltalande.
    Vad bra att du hittade din vänninas plånbok. Det är minsann inte roligt att bli av med den.
    Jag önskar dig och din familj en Glad midsommar även om jag förstår att det inte firas i Tyskland!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  6. Vilken bra start på dagen,ser jättefint o mysig ut! Där förstår jag att ni hade en trevlig stund tillsammans. Tänk vad "hemmablind" man kan vara, ibland har man små smultronställen närmare än man tror. Önskar dig en fin helg! SommarKramar Therese

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder och vilken härlig frukost!
    Ha en fin Midsommarhelg!
    Kram ifrån Peter"

    SvaraRadera
  8. Jösses, ja det var ju en lyxig morgon!! Känns som du inte behövde äta lunch heller denna dag?! Ha en underbar midsommar!!

    SvaraRadera
  9. Jättemysigt ställe!
    Idag var jag på ett helt underbart ställe.
    Solen skiner och det är varmt....vi åkte till Mary´s café, mellan Sundbyholm och Torshälla.
    Där åt jag världens godaste strömmingsmacka, drack kaffe och åt vaniljglass med färska jordgubbar under äppelträden.
    Dit åker vi nästa gång du kommer ;)
    kraaaaam

    SvaraRadera