tisdag 15 april 2014

Fjäderlös påsk

Här i Tyskland pyntar man inte med 
färgglada fjädrar som i Sverige.
På sin höjd kan det slinka med ett par
vita eller bruna fjädrar i en dekoration,
men det är allt.

Här pyntar man hellre med plastägg i olika färger.
Utomhus.
Oftast blir ett litet träd eller en buske framför huset pyntat.

I år hittade jag en lite snyggare variant
än de normala plastäggen.


Lugna färger är mer min stil.

Tyvärr inbjuder inte vädret till att sitta ute,
men till påskhelgen har man lovat bättring.

Kanske jag även blir lite piggare när solen tittar fram.
Känner mig som en yrvaken björn
som ännu inte vill lämna sitt vinteride.

Kram

2 kommentarer:

  1. Jag pyntar mycket sällan till påsk, men OM, då blir det lugnare färger!

    SvaraRadera
  2. Här hemma pyntar jag nästan inget alls till påsk. Ogillar fjädrarna eftersom jag vet varifrån de kommer ... Men du hittade ju jättefina ägg i sköna färger. Hoppas att solen skiner på er i påsk :)
    Kram Sofia

    SvaraRadera