fredag 18 april 2014

En tidig och lång fredag

Idag är det långfredag och allt är stängt i byn,
utom macken tvärs över gatan.
Jag hade planerat in en sovmorgon,
men hade glömt att stänga av väckarklockan.
Typiskt.
Sen kunde jag inte somna om.
Till på köpet vaknade jag med inklämda nerver.
Har ont i ryggen och kan inte vrida huvudet.
Kanske var det därför jag inte kunde somna om.

Det blir en lugn dag i soffan idag.
Fast vem säger att man inte kan unna sig lite lugn och ro?


Men för att återkomma till att allt är stängt,
jag bor ju mittemot bageriet och i vanliga fall
är det fullt med bilar och folk utanför mitt fönster.
Idag var det så lugn och bilfritt att jag
vid öppet fönster till och med kunde höra
fåglarna kvittra.
Där kunde jag njuta av "ein bisschen Frieden" innan
bilarna började köra förbi och barnen så sakteliga vaknade.


Vi brukar inte krångla till det vid frukostbordet,
men idag dukade jag med servietter och ett litet
chokladägg.
(Naturligtvis fick de även frallor med pålägg!)
En enkel uppmärksamhet
som uppskattades enormt av barnen.

Vad hittar du på idag?

Ha en skön långfredag!

Kram

5 kommentarer:

  1. Vad synd att din krassliga rygg gjorde så att vi inte kunde ses på Blåkulla i år nu när jag tog mod till mig o flög,
    Hur är det i Tyskland flyger man till Blåkulla där också el. har man påskkärringar över huvud taget? För det e riktigt kul att ta del av de olika traditionerna i länderna, jag vet ju bara vilken skillnad det är i Danmark jämfört med Sverige.

    Ligg du i soffan njut att av din bok för det är så jag lever mitt liv!

    En riktigt GLAD PÅSK o så vore det kul att få höra vad du tycker om boken du läser...o du vet vilka böcker som jag också skulle vilja höra ifrån.

    Kramis i från Pockethexan som också ska ta det lugnt idag o du vet varför....hi,hi!!

    SvaraRadera
  2. Det var inget vidare med klämda nerver, hua..... sen missa sovmorgon också :(
    Du får njuta så gott du kan och ha en underbar påsk. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Hoppas nerverna slutar att vara klämda och hamnar där de ska vara. Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Stackars dig och din rygg och jag hoppas den är bättre idag! Och så fint du dukat till frukost, förstår att det var uppskattat!
    Fortsatt Glad Påsk
    Agneta

    SvaraRadera
  5. Hoppas du fick en bra påskhelg trots krånglande kroppsdelar, och du - stort grattis på födelsedagen!! Kram

    SvaraRadera