onsdag 14 september 2011

Jag inser att förra inlägget hade en viss bismak...
Jo, det var faktiskt lättare att hitta kameran än telefonen.
(men kameran kom inte fram förrän jag visste att brandkåren var informerad!!)
Man är väl en bloggare ända in i själen och vet var man har sin kamera liggandes.
Sedan jag började blogga har mitt fotograferande ökat med ett par tusen procent.


På tal om att börja blogga,
jag har fått ett award från Lippe, där första frågan var:
Varför började du blogga?
Numera ställer jag mig väl snarare frågan: Varför kan jag inte sluta?
Jag halkade in på en blogg och tyckte att det verkade kul och ville testa själv.
Sen satt jag fast. Att skriva och fotografera - samt att någon läser det - var just vad jag hade saknat.

Vilka bloggar följer du?
Enkelt svar: Kolla till höger i marginalen!

Vilka favoritfärger har du?
Inget enkelt svar. Har ingen direkt favoritfärg. Min garderob är rätt färglös - beige, blått och brunt.
Rabatten går mest i rosa, lila och vitt. Gillar att pigga upp inredningen med detaljer i t ex rosa eller lila. Men nu har jag hört att lila är en tantfärg...
Stämmer det?

Vilket land drömmer du om att besöka?
Vill en gång uppleva allt sevärt i Amerika. Eller lära mig dyka på Maldiverna.
Fast just nu skulle jag helst vilja uppleva Stockholm under sommaren. Alltså Sverige då...

Nu till det svåra, att välja ut fem bloggar. Klarar inte det. Men jag föreslår att du istället kollar in till fem valfria bloggar i min blogglista. Alla är värda minst ett award!

5 kommentarer:

  1. Lila - tantfärg, näää tror snarare leopard är tantigt ;)
    Du, Wurzelsepp vad betyder det, bondlurk?

    SvaraRadera
  2. Jag håller absolut med när det gäller det där med att skriva och fota - kameran är alltid med...det kan ju dyka upp något! Och visst är det enormt kul!

    SvaraRadera
  3. Det är färgnamnet på ett garn som kallas Zauberball från företaget Schoppelwolle. De har ett annat som kallas Frische Fische, (regnbågsfärgat). Minns inte riktigt hur jag fick fatt i att det kanske kunde betyda bondlurk...

    SvaraRadera
  4. Ha ha nä någon koppling till W.depp är det inte. Färgerna är jordnära, grön, brun, duvblå så jag kan förstå kopplingen till örter. När jag nu googlar ännu mer hittar jag flera Kräuterhaus i tyskland som heter så. Men den här länken är nog tillsammans med googleöversättning det som orsakade bondlurken... http://dictionary.reverso.net/german-english/Wurzelsepp

    SvaraRadera