onsdag 18 maj 2011

Skorea

Min bror tackar för kommentarerna i förra inlägget!

Speciellt glad blev han över utmaningen....att fotografera det fulaste huset han hittar på Filippinerna. Det sporrade honom nog lite och vem vet, kanske han börjar ta långpromenader för att leta motiv, istället för att ligga och svettas under en ventilator...?
Har ni fler utmaningar ni kan sysselsätta honom med under semestern?

Jag har funderingar på att hänga på utmaningen!
Han fotograferar det fulaste huset på Filippinerna och jag det fulaste i Tyskland...osv...
En dubbelutmaning!!
Ge oss förslag!


Själv roade jag mig igår med att som vanligt hålla hemmet i ett mer eller mindre presentabelt skick.
I hallen blev jag ståendes och undrade varför det alltid ser ur som en skoaffär mitt i en utförsäljningsrea hos mig.
(tro nu inte att jag visar en bild på min kaoshall!!!)


"Mamma, vad gör du med mina skor...? Du tänker väl inte städa bort dem va?"

Jag börjar kolla igenom vilka skor som inte är "aktuella" och upptäcker att dottern har samlat hela
ELVA par SKOR!!
Varav nästan alla är "aktuella"!
Är detta normalt....??
Yngste sonen har ett par gympadojjor och ett par gummistövlar....


"Hmmmmm, vilket par ska jag ta på mig idag...?"

Att besöka en skoaffär med dottern, för att köpa gympadojjor, slutar oftast med att hon kommer hem med ett par lackskor eller något tjafs som glittrar.
Färg?
Jag vet inte, men det har en viss tendens att luta mot...


rosa...?!
Är detta kanske förklaringen till att Deichmann bygger fler och fler filialer...?
Tack och lov att de har priser som man kan leva med!
(flera av skorna har bara kostat 10 €)

Vet inte vem hon ärvt detta av. Definitivt inte av mig. Själv kan jag räkna mina skor i hallen på en hand, varav hälften knappt används...
Jag har så himla svårt för att bestämma mig för ett par skor.
Eller är jag kanske bara snå...sparsam när det gäller mig själv?

Nu när ni har sett bara dotterns skor...kanske ni kan föreställa er hur en hall i ett sexpersonershushåll ser ut...

Ha en skön dag!
Kram

8 kommentarer:

  1. Hon måste vara min okända dotter ;-) Gillar D:s skor, finns i Sverige, fast de inte alltid har så bra passform. Men snyggt går ju före passa, eller? ;-) Solskens(väders)kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Men det var en kul utmaning!
    Jag hakar gärna på! Nu ska här spanas efter fula hus! Kan ju bli fler än ett hus......

    När ska vi visa dom?

    Ha ha ha...shit jag kan verkligen tänka mig hur det ser ut i hallen hos en sexpersonersfamilj! Vi är tre, ibland 3 när sonen är hemma från studierna i Lund. Och det är fler än en gång jag frågat hur många som bor här EGENTLIGEN!!??

    Små tjej skor är ju så fina och det finns alldeles för många!

    Ha det så bra!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Här har alla familjemedlemmar många skor, jag tror nästan maken är värst, eller så känns det bara så för att hans är så stora...

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  4. Han antog min utmaning!!! Jag skrev först att jag ville att han skulle fota Filipinernas vildaste/farligaste djur men det kunde ju blivit farligt så jag ändrade mej! Fast nu när jag tänker efter så skulle det vara roligt att se Tysklands vildaste/farligaste djur,hahahahaha!! Jag är som du vad gäller skor och har två grabbar som anser att skor är inget annat än nödvändigt ont!
    Kram ♥
    PS jag ska läsa på lite om Filipinerna och komma med en till välgrundad utmaning! Ds

    SvaraRadera
  5. Hm... Ni kanske borde bygga nån form av sko-fack/sko-hylla med massvis med små hyllfack längs en vägg. Det borde ju bli några fack högst upp för resten av familjen som din skotokiga tjej inte når. Jag håller med henne dock, rosa ÄR en underbar färg!

    SvaraRadera
  6. Ahhh, äntligen en till som möblerar hallen med skor. Hos oss använder vi skor som matta - det går nämligen inte att över huvud taget komma in utan att kliva rakt över alla skor. Phu!
    Ser med spänning fram mot era dubbelutmaningar.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  7. Hihihi... Kul utmaning!
    Rosa skor = jättefint! =)

    Ha det gott! Kram.

    SvaraRadera