fredag 26 november 2010

Nu har den kommit!

Dagen som väl knappast gick att unvika längre...


Sjuk kontrast mellan rosor och snölandskap!

Imorse vaknade jag till ett vitt landskap. Ett par snöflingor hade behagat att landa och bli liggande. Nu har även vi "vinter".
Jag ska erkänna att det är fint och att jag njuter av landskapet i solskenet.
Visserligen höll jag på att flyga på a****t för att gatorna var spegelblanka av is, men för övrigt var det ok.

Jag tog en kort promenad med min sjuka väninna imorse. Tack för er omtanke i tidigare inlägg, men tyvärr vet man fortfarande inte orsaken till hennes sjukdom. Hon besöker den ena läkaren efter den andra och känner väl till de flesta väntrum i trakten antar jag. Därför blev promenaden kort, långsam, men mycket rogivande.
Vi säger det åter och åter...
"Vilken tur vi har som bor så fint"
Vilken otur bara att min kamera är trasig...


Hundarna njöt av promenaden minst lika mycket som vi.
I det gula huset på berget "ovanför" hunden bor jag!


Sen körde vi en snabbis till affären för att köpa det vi inte fick med oss igår.
Jag nämnde väl problemet med alldeles för små kundvagnar för en storfamilj...?
Och gissa vems "kass" som var kass?
Ena handtaget flög av och jag var tvungen att tänka på gårdagens inlägg med ett
"vad-var-det-jag-sade-flin"

Såg massor av olika sorters julstjärnor, den ena originellare än den andra. Vet inte om jag ska tycka att de är så fula att de är fina? Ibland undrar man vad de hittar på till nästa jul? Hur vore det med självvattnande blommor?




Eller julstjärnor som inte är känsliga mot kyla. För ni vet väl att de inte tål minsta lilla kalla luft. Detta gäller även för hemtransporten från blomaffären. Inpackat i papper och hellre inne i bilen än i det kalla bagageutrymmet!

Men de rosa tyckte jag om och köpte hem ett exemplar!


Den har "mellanlandat" i tvättrummet, bredvid arrangemanget jag gjorde häromdagen. Nu ska här julstädas och imorgon tar jag fram julkartongerna...

Kanske den riktiga julkänslan kommer då?
Ha en skön fredag!

8 kommentarer:

  1. Hej!
    Härliga bilder!...Hih, jag menar inte snön!
    Önskar dig en mysig helg!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga färger på julstjärnorna. Kul att även du fått lite snö.
    Ha nu en jätteskön första advent.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Oooh, du bor så där fint på landet i Tyskland, det är SÅ mysigt, nu fick jag längtan till Tyskland......och kullar har ni, dett väldigt vackert landskap, det har jag ju redan förstått, och vackra hus...dom blå julstjärnorna var ju häftiga. Där med kanske inte sagt att jag tyckte dom var finast, men häftiga var dom. Ditt arrangeman blev väldigt juligt och fint.
    Ha det så gott bland julkartongerna, jag är nästan på väg upp på vinden efter mina!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till snön kära du, bilderna hos mig är några dagar gamla så nu har vi ytterligare lite till....undrars tro om den får ligga till jul?

    Vad vackert ni bor Elle! Det är nåt visst med landsbygd...mysigt och speciellt.

    Snöiga kramar från Skåne/caja

    SvaraRadera
  5. Ja, jag föll ju också för de rosa julstjärnorna i år. Vilket fint arrangemang du har gjort. Du får ta på dig broddar nu Elle så du inte bryter svanskotan.

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  6. Åhh har ni också fått vinter ;p Här snöar det faktiskt fortfarande, hua!!
    Någr rosa blev det inte för mig, jag håller fortfarande fast vid vita.
    Ha de gott, kram Catarina

    SvaraRadera
  7. Hörde på TV igår en inredningsarkitekt säga att man ska slänga sina gamla julkartonger och förnya sina juldekorationer. Inte ha allt det gamla som man haft i 100 år.
    Jag halkade omkring 130 mil i Sverige nu i veckan och i morgon bär det av på en lika lång tur.
    Men jag vet att det är vackert hos er med eller utan snö *L*.
    Kram och trevlig första advent!

    SvaraRadera
  8. Härliga julstärnor ,fint blev det i fönstret å du!! jag ser gräset,vilken skillnad .Här snöar det inte i dag men det är -15 Brr...ja..ja ska ju ändå vara inne i dag (jobba)
    Trevlig advent /Kram

    SvaraRadera