torsdag 4 november 2010

Den som har mig som vän....

Det är alldeles för lugnt...*svälj*

Efter förra inlägget har jag inte hört ett ord, inte en kommentar, ingenting....*svettas*

Jag fruktar nu att Git sitter och smider på ett litet hämdinlägg!
Eller så kommer det ett nytt brev med posten...det har ju dykt upp en hel del brevbomber de senaste dagarna. Vem vet om det är Git och blivande maken som sitter och pysslar på kvällarna. Antagligen blir man genomborrad av dekorationsnålar när bomben smäller av...vem vet?

Ja ursäkta...jag kanske är lite stor i käften ibland...eller ofta...?
Min kompis i byn sade igår till mig (efter att jag hade slängt ur mig en kommentar) att
"Den som har dig som vän behöver inga fiender"

Ok, men vad praktiskt då - det blir ju som ett "paketerbjudande" liksom. Ungefär som den där försäljaren igår. Först talar jag om vilka fördelar man har om man är vän med mig...jag är trevlig, social, hjälpsam, har ofta tid, är spontan...osv.
När sen frågan kommer "Vad KOSTAR det att ha Elle som vän?"Ja, då slänger jag fram listan med nackdelarna:

- Jag är för ärlig
- Jag pratar för mycket
- Jag skriver för mycket
- Jag kan skämta om alla man inte får skämta om
- Jag slänger ur mig onödiga kommentarer där ett viss medlidande var önskvärt
- Jag är ibland så ironisk att man inte vet om jag är det eller inte
- Jag har höstdepression (ja, faktiskt!)
- Jag är ofta trött
- Jag klagar på allt jag inte orkar ta tag i
- m.m.

Men tänk på vilka FÖRDELAR du har med detta paket!
Du kan dela upp det på antingen 24 månader eller 48 månader, då känner man inte av ironin alltför mycket.
Två flugor i en smäll - vän och fiende i samma människa!


Skämt åsido. Denna vän har varit sjuk rätt länge och orkar inte med alla skämt längre. (Fast hon vet att jag bara vill lätta upp stämningen).
Idag var jag vän och tog en runda med hennes hundar (eller de med mig?) medan hon tillbringar dagen på sjukhuset med jobbiga undersökningar.
Bilden är ur arkivet. Ni får föreställa er att träden är lite mer gul-orange-bruna.

Ha en fin dag!

Er vän och fiende! *blink*
Kram

10 kommentarer:

  1. Ja du Elle, jag kom faktiskt av mig helt men det kan bero på skrattattacken jag fick efte att ha högläst dina inlägg för blivande maken :) Barnen undrade vad ÄR det där för kvinna egentligen men då försvarade jag dig med (halvskrika lite?!)att: "Hon är min VÄN!!" (eller fiende??) Här kan man tydligen inte välja..paketpris ;)
    Du är den härligaste tjej jag stött på! Svettas du bara..rätt som det är kanske vi står vi i din farstu med ett par lovika-vantar ;)
    Ha en najs dag!
    Kramar från Sweden!

    SvaraRadera
  2. Här ovanför mig har jag två underbara kvinnor, en som gjort inlägget och en som kommenterat. Ni är ju för härliga båda två=D

    Ja du Elle, när jag har tråkigt eller är ledsen så kan jag kika in här till dig (och till Git)...you made my day=)

    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Hej Elle!!

    Fram med symaskinen nu när det är grått och trist, tråkigt och november ruskigt!!
    Så nu skall du börja söka den för jag minns att du någon skrivit att du inte ens riktigt vet var den har den!!
    Så på sy maskins jakt skickar jag dig nu!! hihi
    Oj, så charmig och lantlig bild du visar!! Den synen hade jag gärna haft utanför mitt köksfönster!!
    Ja, jag har visst en ting för hjärtan, kan vi väl konstatera... De bara är så ljuvliga!! Kom hem idag med nya lite juliga hjärtan!! Mysigt!!
    Ha en fin kväll och jag väntar ivrigt på att få se vad sytt!!
    Tack, för dina ord hos mig!! :)
    Kram
    Pi

    SvaraRadera
  4. Tänkvärt! Hellre en vän som fiende än fiende som vän? eller vän som vän och fiende som fiende - bara de är ärliga, raka och vågar säga sanningen. Eller....
    Hmm, besvärligt det där ;D
    Hoopas din vän kryar på sig.
    Ha de gott, kram Catarina

    SvaraRadera
  5. Är vi släkt eller??? Kännerprecis så ommig själv. Skönt att man inte är ensam ;)
    Tycker du är great som du är (den sidan vi ser på bloggen), jag menar varför ändra ett koncept som funkar?

    Kram Fia

    SvaraRadera
  6. Halloj! Det är inte med flit som jag inte har kunnat kommentera dina inlägg. Dator problem, hoppas att detta inlägget fastnar på första försöket..när jag testade sist så gick proppen...kanske inte just på grund av inlägget utan kanske för att ALLA maskiner gick sammtidgit här hemma. I alla fall,,jag blir ALLTID glad för dina inlägg och jag förstår din ironiska humor. ME LIKE!
    Ha en trevlig kväll

    shit,,,nu har jag glömt att logga in mig...måste göra copy & paste...håll tummarna...

    första försöket.....
    andra försöket....
    nu då.....tredje...

    SvaraRadera
  7. Tjihooo...det funkade...undrar om man vågar sig på ett inlägg på den egna bloggen också

    SvaraRadera
  8. Hej Elle!
    Jag gillar ditt sätt att skriva och jag har ofta ett leende på läppen när jag läser dina inlägg. Jag tycker att det är härligt med människor som har distans till sig själv, är ärliga och som ibland har lite ironi i sina uttalanden. Vi som är vuxna kan ta det.
    Jag känner igen mig i många av dina sidor så i mig har du en sann bloggvän.
    Ha en mysig helg och stor kram på dig!
    Maria

    SvaraRadera
  9. ;-D Tack Elle, dagens bilder kom till i natt när jag inte kunde sova....utom rosen den tog jag med mobilen i somras...Håll tummarna, är faktiskt skitnervig...men har tid att träna, det är i Juni.

    Himmelsblått har jag inget över men dock lite gråblått med en aning solstrålar i....jag skjutsar över det till dig min vän!
    Kram/caja

    SvaraRadera
  10. Ni var ju ena riktiga roliga polare. Eller var det fiender!
    Härlig läsning!
    Kram från Agneta

    SvaraRadera