tisdag 16 oktober 2012

Känner du igen?

Känner du igen den här kvinnan?
En fyrabarnsmamma som sakteliga börjar närma sig 50.


Nej, det är inte jag som har kapat av mig håret och nu sitter i 
den tyska X-factorjuryn. Dessutom är jag betydligt yngre.

Det roliga är, att när hon var berömd i Sverige, var jag tonåring
och kunde inte ett ord tyska.
Jag kunde bara lalla med när hon sjöng:

"99 Luftballons"


Nena!

Under samma period hade gruppen "Modern Talking" ett par hits.
Sångaren Dieter Bohlen är idag en av Tysklands mest framgångsrika
musikproducenter. 


Även han sitter med i juryn - men den för tyska "idol".
Hans kommentarer är kända, för han säger vad han tycker och lite till.


"Du är super.....superdålig"

Jag tycker att de nästan ser trevligare ut idag än under 80-talet.
Eller vad tycker du?

Kram

4 kommentarer:

  1. Jag har varit utklädd till Nena på maskerad på 90-talet, då var det som punkare, typ, för vad jag minns hade hon en sån period.
    Hon är vackrare nu men det vete sjutton om jag tycker han ser trevligare ut...

    SvaraRadera
  2. Mmm, Nena var min stora favorit under min punkperiod ;)Men vilken frisyr :o inte mycket punk över den!
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig, dom ser bättre ut nu och mer sympatiska!

    Just nu ser jag även på fotboll: Tyskland - Sverige och vad ska man säga. Vi håller på det laget som vinner!

    Kramar

    SvaraRadera