tisdag 28 juni 2011

Trettiosex

Trettiosex, är inte aktiviteter som man utför när man fyllt trettio.
Ej heller antalet personer som utför aktiviteten.

Nej TRETTIOSEX är antalet GRADER som idag utlovats.

Tack Gud, för att du stängde av vattnet.
Tack för att du satte på värmen igen.
Tack, tack, tack, men jag hade varit nöjd med 25 grader också.


Före:


Efter:


För ett par dagar sen satt vi inne för att det var vått.
Nu sitter vi inne för att det är för varmt.
Aldrig är man nöjd.
Men 36 grader är inte skönt.
Det känns som 46.

Ok, jag klagar inte, för imorgon ska det bli 19 grader
och regn....igen....

Efter efter?:

Efter regn kommer sol.
Men efter sol kommer regn också!

Kram

(Med minskad bloggkapacitet p g a en fullkomligt överhettad hjärna)

10 kommentarer:

  1. Stoppa genast huvudet i en spann med kallt vatten så eliminerar du överhettningen ;-)

    svettiga kramar från skåne!

    SvaraRadera
  2. Man kan undras om det finns något lagom... och i så fall vem avgör det? Vad tror du om en statistisk undersökning? Men, det är klart till vad nytta?

    SvaraRadera
  3. Inte ens här hemma i Lagomlandet är det lagom idag, det är kvavt och tryckande. 28 grader är inte illa för Bohuslän, men 36 är illa. Hoppas det blir lagom snart.
    Så många fina bilder du har haft i dom senaste inläggen, jag har tittat och njutit.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Lagom är bra tycker jag, tur vi har det ordet i svenskan :)

    SvaraRadera
  5. Jodå, växthuset står tillsvidare stadigt där det står... ;o)
    Just nu är det högtryck på jobbet men när dom lediga dagarna kommer så ska det skruvas ner och flyttas hem till mej.
    Rapport om det kommer i sinom tid....... *ler*

    Hälsningar från
    Tina som inte är i stugan just nu

    SvaraRadera
  6. Kan det bli för varmt?
    Nix inte för mig i alla fall. Fast det är klart man sätter väl inte på sig fixarbyxorna i första taget utan intar skuggläge, kan vara härligt det också så passa på och njut, tycker jag.
    Ska väl va på nätterna som det är jobbigt då. Har ju en 11-åring som vägrar sova i egen säng, han vill hellre trängas med oss i sängen. Och både han och jag alstrar ganska mycket värme......ganska varmt blir det.
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  7. Oj, oj, 36 är VARMT! Tycker nog att vi har haft mer mänsklig värme, runt 29. Men jag njuter, njuter, njuter. Ju mer värme, desto mindre värk :-)
    Du får göra som vi gjorde för många år sedan på jobbet, innan AC installerades. Vi fyllde papperskorgarna med kallt vatten och plums, ner med fötterna ;D
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  8. Vi har 29 grader här nu på kvällen,,,tror att det är lite svalare luft på väg. Hoppas det! Det är så drygt när man inte kan sova. Men hellre sol och varmt än en massa regn...eller hur? Men som sagt...lagom är ju bäst! Kram

    SvaraRadera
  9. 36 grader var väl att ta i?? Jag tänkte också på det idag att han verkar bara ha två lägen på väderkranen, han där uppe!

    SvaraRadera
  10. Oj, det där verkar råddigt :-) Vi har varmt, men då kastar man sig i havet. Mailen på g igen, hör av mig när jag är hemma igen :-) TUSEN KRAMAR!

    SvaraRadera