måndag 16 november 2015

Att släppa taget

Det var längesedan jag skrev ett inlägg här
och jag har ofta blivit frågad vart jag tagit vägen.
Ni vet hur det är.
Jobb, barn, bloggtorka, stress, mer jobb,
hushåll, ärenden, häst...you name it.
Jag har inte orkat och inspirationen har saknats.
Det har varit ett rätt jobbigt år,
trots positiva händelser.
Men ibland blir inte allt som planerat.
 
 
Jobbet jag fick i januari, sade jag förra veckan
upp mig ifrån.
När man känner att man är på fel plats
ska man gå.
 
Det gäller även kärleken.
Länge kämpade jag för en ny kärlek.
Men när man märker att det bara är en
kamp
är det inte den rätta kärleken.
 
Alltså bestämde jag mig för ett par veckor sedan
att släppa den mannen.
Sen hände något jag ännu inte hunnit fatta.
 
Det började med att jag tog en promenad i byn
med min bästa kompis.
Vi ser ett gäng fotbollsfans stiga in i en lite buss.
Jag kom då att tänka på en man jag lärde känna
i Spanien under en semester sommaren 1990.
Han höll nämligen på samma fotbollslag.
Han var även anledningen till att jag 1991 vågade
ta mig ner till Tyskland.
Vi umgicks i ett par månader innan kontakten 1992 bröts.
 
Nu blev jag nyfiken igen och letade rätt på honom
i Facebook. Bara för att höra efter vad han gör
nu för tiden. Har han familj, hund, villa..?
 
Alltså satte jag mig ner och skrev till honom
och undrade om han minns mig fortfarande?
Det var ju faktiskt 23 år sedan vi senast setts.
 
Nästa dag läste jag hans svar.
Jo, han minns mig.
Sen medgav han att han som ung varit
en skitstövel och han hade dåligt samvete.
Men att han förändrats - till det bättre.
Han var liksom jag - skild
Villa - nej
Hund - inte ännu
 
Vi började skriva till varann.
Sen pratade vi i telefon en halv natt.
 
Nästa dag kom han på ett spontant
överraskningsbesök!!
Jag blev nervös som en tonåring.
 
 
 
När han klev ur bilen tänkte jag bara
"wow"
Det var som ett vin, som nu hade mognat
och bara blivit bättre med tiden.
 
Sen blev det fler samtal.
Redan vid nästa träff blev vi ett par.
Det kändes rätt.
För 25 år sedan var vi inte beredda.
Men NU är det dags!
Cirkeln hade slutits.
 
Vi har pratat och skrivit i timmar
för att lära känna varann på nytt.
Mest upptäcker vi gemensamma saker.
Ibland måste vi skratta när vi upptäcker
hur lika vi är.
 
Med honom kan jag vara JAG.
Det är en skön känsla.
Jag mår bra.
Det spelar ingen roll att det regnar ute
för jag har en sol som skiner i mig.
 
När man släpper allt och stänger en dörr,
öppnas i samma ögonblick en ny dörr...
 
Kram <3 p="">
 

10 kommentarer:

  1. Visste ju delar av detta och blir så glad när jag läser, att hjärtat hoppar till av glädje. Önskar er all lycka! Stor kram! <3

    SvaraRadera
  2. Men vad härligt! Så roligt att höra av dig igen :-) Det värmer mitt hjärta att det löser sig till slut, all lycka till dig och din nya framtid.
    Ha de bäst. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Så fint att läsa ditt inlägg.
    Har nyss börjat gå i dina fotspår och än vet jag inte i vilken riktning de tar mej. Hoppas de i alla fall leder framåt.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så härligt! Ibland känns det verkligen som om det finns någon mening med det som sker...

    SvaraRadera
  5. Hej gumman! Underbart fina bilder! Kul med den mannen, hoppas han finns kvar i ditt liv fortfarande! Jag längtar oxå att bli kär igen...:)
    Mest längtar jag dock just nu efter att fytta hem till Sverige! Kram, kram

    SvaraRadera
  6. Måste beundra ditt mod. Men vilken lycka om det här blir bra för er båda..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Jag läste en kommentar online från en Los Angeles-baserad journalist avslöjar hur hon hittar en verklig kärlekspartner (mannen) 2 månader efter att hennes ex-pojkvän bröt upp med henne, med hjälp av en Love spellcaster.
    Jag skickar ett e-postmeddelande för att kontakta samma Dr.Oduduwa eftersom jag har dessa kraftfulla avsikter att saker kommer att fungera för mig, jag trodde att vittnesmål är verkliga livet bevisar. Jag insåg att det här skulle vara bra att dela här eftersom jag vet att det kommer att inspirera andra också.
    Så tur för mig att jag stötte på oduduwa e-postkontakt i ett blogginlägg. I dag vittnar jag med glädje och lycka till världen ... detta är ett av de mest glada ögonblicken i mitt liv. Oduduwa den storslagna kärleks-stavningen, startade en trollformel för mina räkning för att återfå min ex-man med sin trollformel och magi.
    Jag är gift i över 6 år och det var så fruktansvärt eftersom min man verkligen fuskade på mig och letade efter en skilsmässa, vi blev uppdelade för 3 månader sedan och vi kom tillbaka igen efter så mycket tiggeri med trevliga gåvor av kärlek.
    Jag älskar min man så mycket. Jag kunde inte ha gjort någonting för att skada honom eller få honom att känna sig illa längre ... jag ville bara att han skulle älska mig för alltid. idag lever vi båda lyckligt tillsammans. Jag älskar honom så mycket. Min poäng är att han var min första kärlek (åtminstone så är det som det känns).
    Jag är glad och tacksam för den här stora mannen. Först hade jag rädsla för tvivel, men jag försöker och det fungerar till mitt bästa. Jag är säker på att detta också fungerar för dig, 100% säker.
    kontakta Dr.Oduduwa för brådskande hjälp för att fixa ditt trasiga äktenskap via: (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
    han har befogenheter att lösa följande relationsfrågor;
    * Love Spells Win-Back Ex-älskare
    * Magi för framgång och marknadsföring
    * lycklig charm - BUSINESS STAR
    * avdelningar - SKYDDSHOOK
    * förbannelse upplösning
    * andlig rening
    * fertilitetsmagi - FRUITS OF WOMEN
    * dekret magi, STAV LOTTERI & VIN-SPEL STAV
    Att läsa artiklar på internet hjälper verkligen mycket med att ge en snabb och brådskande lösning på livsproblem.
    dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera
  8. Vad ledde till att författaren sa upp sig från sitt jobb i januari och hur beskriver hen den emotionella processen att lämna en plats där man känner sig felplacerad? Hur har författarens inställning till kärlek förändrats och vad var avgörande för beslutet att avsluta en kampfull relation?
    Greting Telkom University

    SvaraRadera