måndag 23 mars 2015

Risig upplysning

Om man har barn som roar sig med att kasta boll i barnrummet
kan det hända att man har en lampa som ser ut så här...


Man kan ju även börja fundera på om de spelat boll
med själva lampan...?

Inte bara lampan, utan även barnen ligger risigt till,
kan jag upplysa er om!

Men det spelar ingen roll nu, för lampan ska bort!!
Jag har länge funderat och nu har jag bestämt mig för
att barnens rum ska renoveras.

De orange-aprikosa tapeterna ska ersättas av en lite ungdomligare
touch i grått och vitt. Sen kan man dekorera med en lite
peppigare färg om man vill.
Barnen delar ju fortfarande rum och därför
tyckte vi att grått är en bra grund, eftersom det ska
passa till både kille och tjej.

Det första som flyger ut är den risiga lampan.

Vad man ofta inte tänker på,
är att lampan och ljuset är otroligt viktigt,
för att ge ett rum den rätta känslan.
Sen är ju frågan vilken känsla man vill ha.

Den här rislampan var en snabb nödlösning
när vi flyttade in i lägenheten
och den ger allt annat än en bra känsla.

Jag börjar nästan undra om barnen inte haft
ett lampbyte som "mål" när de spelade boll....??

Nu är jag på jakt efter en ny belysning.

Och inte bara till barnen,
utan även till vardagsrummet behöver jag en ny lampa
senast till hösten när det börjar bli mörkt igen.
För tro mig - hösten och mörkret kommer tillbaka
snabbare än vi tror.

Har letat runt lite i internet
och hamnade bland annat här:

Något som faller dig i smaken..??

Ha en ljus och fin vecka!

Kram

8 kommentarer:

  1. ljuset i barnrummet är viktigt. Numera finns det mycket att välja , borde ej var svårt! Mys/läslampa kan man ju ha bredvid sin säng

    SvaraRadera
  2. Det finns ju så mycket att välja på! Bra om det passar plånboken också, en del lampor är ju så vansinnigt dyra!

    SvaraRadera
  3. jag vill ha operationsbelysning och maken mysbelysning.... vi kan ibland ha svårt att komma överens :) Lycka till med lampköpet

    SvaraRadera
  4. Hjälp - inte höstmörker än! Nej, nu ser jag fram emot en hög och klar vårluft och massor med ljus när jag så småningom angör det norra halvklotet igen!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker lampan är fin. Förutom att den råkat lite illa ut då. Aja, baja. Det är så mycket fina lampor på den hemsidan som du länkade till så inte kan man välja något där sådär på raken. Men det är kul med lampor och det skall bli kul att få se, hoppas jag, vad kommer fram till!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Ljuset är otroligt viktigt och jag tycker alltid att det är svårt att få tag på snygga och praktiska lampor, så lycka till!

    SvaraRadera
  7. Kikar in och önskar dig en riktigt Glad Påsk..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  8. Önskar dig en Glad Påsk och sköna lediga dagar!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera