måndag 10 mars 2014

Vårtecken!

Här har vi för tillfället vår!
Därför gäller det att utnyttja vädret och vistas
så mycket som möjligt utomhus.

Sedan jag i december blev inbjuden till en julmiddag
i en ort som jag aldrig varit till tidigare,
har jag längtat efter att få återvända dit
med kameran. Jag har bara väntat på just 
solen och värmen.

Söndagen var en perfekt dag,
tyckte jag - och en massa tyskar.
Det kanske var lite naivt av mig att tro
att bara jag tyckte att det var fint där.

Hursomhelst....jag hittade massor av vårtecken,
bland annat den här fina fjärilen som satt
och poserade på en nästan utblommad vide.


Jag var inte den enda som sprang omkring med kamera
och när jag lämnat fjärilen kom en man och tog över objektet.

Hans sällskap, en mycket uppstylad ung dam,
glömde han.
Hon satt där tålmodigt och väntade på att
få agera modell istället för de där j-a fjärilarna.
(Jag tror att det var det hon tänkte)


Jag gick vidare och stötte på en Ringelblomma!
Inte illa för att vara i början av mars.


Men klimatet och läget är nog lite bättre än hemma
bland bergen hos mig.
Och ni kan inte tro var jag hittade denna örtträdgård. 

Lägg märke till att mannen fortfarande fotograferar fjärilar
(längst till höger) medan kvinnan väntar otåligt...

Den var placerad uppe på en ruin, längst till vänster
om tornet!!


Utsikten var helt fantastisk, men känslan går inte att fånga
med kameran. Denna gamla borg samt tillhörande lilla stad
har nu blivit ett nytt utflyktsmål för mig. Hit ska jag tillbaka
när det blivit lite grönare ute.

I nästa inlägg visar jag bilder från staden,
som bara den är värd ett besök.

Nämde jag att det var 20 grader...?

Ok, idag är det inte riktigt lika varmt.
Bara 19.

Ha en fin vecka!
Kram

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig utflykt! Vi hade 17 grader idag :) Skönt!

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt ställe! Jag älskar gamla slott och ruiner.
    Men vår, vet jag inte, din temperatur pekar ju snarare på en väldigt tidig försommar. Det gäller att passa på att njuta medan det går.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera