onsdag 8 maj 2013

I väntans tider

Maken sitter och väntar på  ett paket med viktiga 
reservdelar till grävmaskinen på jobbet.

Viktig reservdel!

Ok, nu sitter han inte direkt och väntar här hemma på
köksstolen. Snarare är det jag som får vänta.
Det påminner mig förresten om att jag fortfarande väntar på att
mina födelsedagspaket ska komma fram.

Ni skickade väl något till min födelsedag?

Jag utgår från att ni gjorde det.

Antar att mina paket ligger i samma budbil
som makens reservdelar.
De brukar ju vara mer än snabba, de
där budbilarna och de är duktiga på att
felparkera. Men här har de varken
varit snabba eller felparkerat.
Det har t o m hänt att budbilen inte har hittat
huset vi bor i och att paketen har skickats tillbaka.

Det gäller att hitta den rätta firman till detta
viktiga uppdrag - födelsedagspaketsleveransen.
För att underlätta det för er till nästa födelsedag,
har jag letat fram en svensk transportfirma som
även levererar viktiga paket till utlandet:

Jag tror att det är Best så...

När jag var inne på den sidan och upptäckte
den här bilden...


....då slog mig tanken...
om ni vill glädja mig lite extra,
kan ni väl skicka paketen med cykelbud,
om det går?
Cyklister har så muskulösa lår och fasta vader.
Fast, vid närmare eftertanke, har en cyklist nog inte plats
för alla stora, fina paket till mig i sin ryggsäck.

Ok, det får bli lastbilen då.
Nåja, lastbilschaufförer har ju iallafall....
....äähmmm....
brunbrända vänsterarmar?

Spelar ingen roll, huvudsaken är att paketen
kommer fram punktligt till nästa födelsedag.
Och glöm inte juklapparna!
Tack!

Kram

3 kommentarer:

  1. Hej Elle! Vad har inte mina kramar och vänliga pussar kommit fram??? Dålig bud:( även han va inte nån fuling:)
    Och du glömde väl blåsa åt andra hållet för nu har de hemska molnen på väg in:(
    Önskar dig en skön kväll!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  2. Jag tror att mannen din måste byta yrke, hehehe!

    puss o kram

    SvaraRadera
  3. Ja det där ser ut att vara en väldigt viktig reservdel...;-) eller varför inte en skön inredningspryl, om man gillar industristil då förstås:-)
    Och den där tandfén, hon fick rycka ut igen sent i går kväll. Nu börjar tänderna rassla ut en efter en, men denna gången kom hon när 6-åring sov, och han vaknade inte när hon bytte tand mot peng:-)
    skön kväll till dig,
    Kram Maria

    SvaraRadera